حجت الاسلام عباسی، کارشناس شبکه جهانی ولایت:

مباحث مهدویت باید در جامعه مطرح شود/ صرفا دعا کردن برای ظهور امام زمان(عج) نتیجه لازم را ندارد

کارشناس شبکه جهانی ولایت به ضرورت طرح مباحث مهدویت در جامعه اشاره کرد و گفت: بحث مهدویت یک بحث روبه جلو و نگاه به آینده است و اگر ما می خواهیم برایمان روشن شود که در آینده چه باید کنیم؟ و به چه سمتی از جامعه باید حرکت و جهت گیری کنیم وهدف ما چیست؟ باید مباحث مهدویت در جامعه مطرح شود.
کد خبر: ۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶ - 19July 2013

مباحث مهدویت باید در جامعه مطرح شود/ صرفا دعا کردن برای ظهور امام زمان(عج) نتیجه لازم را ندارد

حجت الاسلام حبیب عباسی، کارشناس شبکه جهانی ولایت در حاشیه نهمین همایش دکترین مهدویت درگفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: با مطرح کردن بحث مهدویت در جامعه، هدف و نگاه ما به آینده مشخص و روشن می شود ومهمتر از آن، امید است که در جامعه تقویت می شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث انتظار یکی از بحث های موثر در امید جامعه برای کار، فعالیت و تلاش بیشتر برای رسیدن به اهداف مان است.

کارشناس شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه قطعا صرف دعا کردن برای ظهور امام زمان (عج) نتیجه لازم را نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: دعا کردن یکی از پوسته های بیرونی و وجهه های خارجی انتظار است. منتظر واقعی کسی است که در همه زندگی اش ابعاد انتظار دیده شود، نه صرفا دعا برای فرج حضرت ولی عصر(عج).

وی افزود: ما باید در همه بخش ها و زوایای زندگی مان، مسأله انتظار را وارد کنیم، انتظار باید در عمل، رفتار، شخصیت، برخوردهای سیاسی و فرهنگی و تربیت ما ورود پیدا کند و تا انتظار به ابعاد مختلف زندگی ما وارد نشود، مشکلات حل نخواهد شد.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه بویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: همه دستگاه های دولتی و خود مردم باید در راستای محقق شدن زمینه های ظهور امام زمان(عج) قدم بردارند و فرهنگ انتظار را در جامعه جا بیاندازند، اگر به این سمت و سو برویم و این مهم را انجام داده و همچنین دستورات دینی را در زندگی مان پیاه کنیم و خلاصه انسان و مسلمان واقعی شویم، این خودش یعنی زمینه سازی برای ظهور حضرت.

حجت الاسلام عباسی بر لزوم مبارزه با خرافه پرستی عده ای که نسبت به امام زمان(عج) نظرات مختلفی می دهند، تأکید کرد و گفت: متأسفانه افراد به جای اینکه خودشان را به شخصیت حقیقی امام زمان (عج) نزدیک تر کنند، فقط به شخصیت ظاهری آن حضرت توجه می کنند.

وی علت بروز برخی خرافات در جامعه را نا آگاهی و بی اطلاعی برخی افراد دانست و گفت: باید اطلاع رسانی درستی نسبت به قضیه مهدویت در جامعه اتفاق بیفتد. متأسفانه این جهل ها و خرافه گویی ها در مناطق دوردست که اطلاعات بالایی نسبت به مسأله مهدویت ندارند، رخ می دهد.

کارشناس شبکه جهانی ولایت افزود: بر ما لازم است که از امام زمان (عج) اطاعت کنیم و منتظر واقعی آن حضرت باشیم نه  این که صرفا به دنبال دیدن امام زمان(عج) باشیم.

حجت الاسلام عباسی برگزاری همایش بین المللی دکترین مهدویت را عاملی تأثیرگذار در تقویت بیداری اسلامی و شناخت بیشتر امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: برپایی این همایش ها می تواند مردم مختلف دنیا را نسبت به مهدویت آگاه و روشن کند. ما یک انگیزه، ایده، عقیده و برنامه ای برای بحث مهدویت داریم؛ اما واقعا دنیا ممکن است نسبت به این موضوع آگاهی نداشته باشد.

وی افزود: ما می توانیم خیلی از بخش های مخلف دنیا و خیلی از مذاهب را با خودمان همراه کنیم، چرا که بحث مهدویت یک بحث چالشی نفی دیگران نیست و همه ادیان بحث مهدویت را دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم به درستی بحث مهدویت را تبیین کنیم، می توانیم ادیان و مذاهب دیگر اسلامی را  همراه خود داشته باشیم و به سمتی برویم که همه به سمت مصلح کل  که می آید و دنیا را پر از عدل و داد می کند، حرکت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار