رئیس بنیاد شهید چمران مطرح کرد؛

رایزنی با ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت سریال درباره شهید چمران

مهدی چمران گفت: برنامه اصلی گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید چمران ۳۰ خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ - 15June 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس بنیاد شهید «مصطفی چمران» امروز (شنبه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های سالگرد شهادت مصطفی چمران با بیان اینکه این شهید عزیز یکی از بزرگترین شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی و از یاران صمیمی حضرت امام راحل بود، اظهار داشت: امروز این وظیفه بر دوش همه ما است که یاد و نام شهدا را گرامی بداریم تا مسیر و راه شهادت و شهدا راه طی کنیم که اگر بتوانیم راه شهدا را طی کنیم قطعا به پیروزی نهایی خواهیم رسید و مسیر انقلاب اسلامی را که از تاسوعا و عاشورا و الگوگیری از امام حسین (ع) و یاران باوفایش شروع شده را به نهایت برسانیم. 

مقاومت فلسطین با روحیه شهادت‌طلبی اسرائیل و حامیانش را به زانو درآورده است

وی افزود: مسیر مقاومت و شهادت‌طلبی همواره پیروز است و این را در میدان‌هایی چون دفاع مقدس، مقاومت لبنان و فلسطین مشاهده کردیم. 

چمران خاطرنشان کرد: امروز اسرائیل علی‌رغم تمامی حمایت‌هایی که توسط آمریکا و اروپایی‌ها می‌شود نتوانسته در غزه دستاوردی به دست آورد و این به دلیل روحیه شهادت‌طلبی فلسطینیان و گرو‌های مقاومت است. 

رئیس بنیاد شهید چمران افزود: شهید چمران هشت روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان شخصیت سیاسی و انقلابی که تجربه هشت سال جنگ چریکی را در مقابل اسرائیل داشت به ایران آمد. در حادثه پاوه با بالگرد در میان محاصره تجزیه‌طلبان فرود می‌آید و با تعداد نیرو‌های اندکی که در آنجا بودند، توانست پس از پیام تاریخی امام خمینی (ره) در کوتاه‌ترین زمان تجزیه‌طلبان را شکست دهد.

وی اظهار داشت: شهید چمران در ابتدای شروع جنگ همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهواز حضور پیدا کرد و با تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم در برابر نیرو‌های مسلح صدام ایستاد و اجازه نداد دشمن بعثی به هدف خود که تصرف اهواز بود، برسد.

رئیس بنیاد شهید چمران با اشاره به برنامه‌های گرامی‌داشت شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: اولین برنامه ۲۹ خرداد در خانه‌موزه شهید چمران برگزار خواهد شد و رزمندگان و همرزمان این شهید والامقام حضور پیدا خواهند کرد؛ همچنین ۳۱ خرداد نیز برنامه‌ای توسط سازمان بسیج اساتید در دانشگاه آزاد کرج برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه اصلی گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید چمران ۳۰ خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق روال هر سال ۳۱ خرداد، بسیج استان خوزستان و سوسنگرد در دهلاویه برنامه‌ای برگزار خواهند کرد.

چمران اضافه کرد: روز جمعه اول تیر و پیش از خطبه‌های نماز جمعه برنامه‌هایی برگزار خواهد شد. همچنین صبح روز جمعه در جوار مزار شهید چمران دعای ندبه برگزار می‌شود. 

وی در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس درباره اینکه چرا تاکنون یادمانی در لبنان برای شهید چمران ساخته نشده است، تصریح کرد: در گذشته قرار بود یادمانی در لبنان ساخته شود، اما به دلیل کوتایی‌هایی که شد به تعویق افتاد.

چمران در پاسخ دیگر دفاع‌پرس مبنی بر اینکه چرا تاکنون سریالی درباره معرفی شخصیت شهید چمران برای نسل جوان و نوجوان شاخته نشده، گفت: باتوجه به اسناد و مدارکی که وجود دارد ما آماده همکاری با کارگردانان و نویسندگان هستیم؛ در خصوص ساخت فیلم و سریال ۴۵ قسمتی نیز با آقای «ابراهیم حاتمی‌کیا» و دیگر کارگردانان جلساتی داشتیم که تاکنون به نتیجه نرسیده است. 

انتهای پیام/۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار