عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

یارانه بنزینی به قاچاق سوخت دامن می‌زند

نخعی گفت: طرح اعطای یارانه بنزین به جای یارانه نقدی هیچ کمکی به کاهش ناترازی نمی‌کند و به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها غیر قابل اجراست.
کد خبر: ۶۷۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱ - 17July 2024

«مصطفی نخعی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به اعطای یارانه بنزینی به مردم در عوض یارانه نقدی، اظهار داشت: این مباحث در مجلس یازدهم هم مطرح بود و بنده مکررا مخالفت خود را با آن بیان کردم.

اعطای یارانه بنزینی طرحی غیر قابل اجراست

نخعی تصریح کرد: موافقان این طرح صحبت از عدالت در اعطای یارانه‌ها می‌کنند و معتقدند اگر یارانه را در غالب بنزین به کد ملی‌ها بدهیم همه مردم می‌توانند از یارانه به طور یکسان بهره‌مند شوند. در صورتی که به اعتقاد بنده این طرح عدالت را محقق نمی‌کند.

وی افزود: اگر این طرح در کشور عملیاتی شود، قطعا ما با بازار سیاه خرید و فروش بنزین مواجه خواهیم شد، با ایجاد سامانه هم نمی‌توان ممانعت از شکل‌گیری این بازار سیاه کرد، افراد متمول می‌توانند ابتدای دوره سهمیه بسیاری از افراد را خریداری کنند و انتهای دوره این افراد هستند که تعیین کننده قیمت خواهند بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح نتیجه بدتری دارد و آن دامن زدن به قاچاق سوخت است، همچنین هیچ انگیزه‌ای برای کاهش ناترازی بنزین به وجود نمی‌آورد، فرض کنید همین امروز به جای یارانه نقدی یارانه بنزین به افراد دادیم، به نظر شما انگیزه‌ای برای کاهش ناترازی در جامعه ایجاد خواهد کرد؟

نخعی در پایان گفت: هر طرحی که ما در حوزه بنزین آماده می‌کنیم باید به کاهش ناترازی بنزین کمک کند، ضمن اینکه ما به لحاظ زیرساختی امکان اجرای چنین طرحی را نداریم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها