واکنش امام خمینی (ره) به تلاش دشمن برای کم‌رنگ جلوه دادن انتخابات

امت اسلامی ایران سال‌هاست نشان داده‌اند که از هیاهو‌ها نمی‌ترسند و مقاوم و استوار در مقابل تمام ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها می‌ایستند و به یاری خداوند متعال، ملت شریف ایران با حضور گسترده خود، انتخابات را در موعد مقرر و با قدرت و قاطعیت برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 18June 2024

حماسه حضور ملت ایران در انتخابات حتی زیر بمب و موشکبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی یکی از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب در صحنه تحولات سیاسی-اجتماعی ایران، تلاش برای به حاشیه راندن، کم‌اهمیت جلوه دادن و بی‌میل نمودن مردم برای شرکت در انتخابات‌ها به‌عنوان نماد مردم‌سالاری دینی و آزادی سیاسی و یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده است.

در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران، بر آن شدیم تا این نقشه شوم دشمن را برای کم‌رنگ جلوه دادن انتخابات ایران را در کلام بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را مرور کنیم. این سخنان ۱۱ فروردین سال ۱۳۶۷ ایراد شده و در مورد اهمیت انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی است.

بعید به نظر نمی‌رسد که در این‌روز‌ها یکی از اهداف شرارت‌های اخیر صدامیان در تهدید و ارعاب و ادامه بمباران‌ها و موشک‌باران مناطق مسکونی، علاوه بر سرپوش نهادن بر شکست‌های پیاپی خود در صحنه‌های نبرد، رسیدن به این هدف باشد که حضور مردم را تحت‌الشعاع این جنایات قرار دهد و از هم‌اکنون هم باید مطمئن باشیم رسانه‌های استکباری از عدم حضور مردم در انتخابات سخن‌ها خواهند گفت؛ و با تحلیل‌های موذیانه و القائات توأم با تهدید و ارعاب تلاش خواهند نمود ذهن‌ها را به مسائل دیگر معطوف نمایند.

غافل از آن‌که امت اسلامی ایران سال‌هاست نشان داده‌اند که از این هیاهو‌ها نمی‌ترسند و مقاوم و استوار در مقابل تمام ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها می‌ایستند و به یاری خداوند متعال، ملت شریف ایران با حضور گسترده خود، انتخابات را در موعد مقرر و با قدرت و قاطعیت برگزار می‌کنند و مطمئناً در زیر موشک و بمب هم اگر قرار بگیرند، به پای صندوق‌ها می‌روند و به تکلیف شرعی و الهی خود عمل خواهند کرد؛ و اینجانب تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنم و ان‌شاءالله دنیا خواهد دید که مردم عزیز ایران چگونه حماسه حضور گذشته خویش را در سراسر میهن اسلامی تکرار خواهند کرد.

ملت شهیدپرور ایران بدانند این‌روز‌ها روز امتحان الهی است. روز پرخاش علیه کسانی است که با اسلام کینه دیرینه دارند. روز انتقام از کفر و نفاق است. روز فداکاری است. امروز روز عاشورای حسینی است. امروز ایران کربلاست، حسینیان آماده باشید.

منبع: صحیفه دفاع؛ روزشمار بیانات، پیام‌ها و احکام امام خمینی در دفاع مقدس، جمعی از نویسندگان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۴۰۰ ص ۸۰۳

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها