شبکه پرس‌تی‌وی با برنامه انتخاباتی در خیابان‌های تهران

شبکه انگلیسی‌زبان سازمان صدا و سیما برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ویژه «ایران رأی می‌دهد ۲۰۲۴» را تدارک دیده که مردم در مقابل دوربین این شبکه تلویزیونی نظرات‌شان را درباره انتخابات می‌گویند.
کد خبر: ۶۷۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ - 21June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سازمان صداوسیما همزمان با ادوار مختلف انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران برنامه‌های متنوعی را برای تنویر افکار عمومی در جهت تبیین مفاهیمی همچون اهمیت برگزاری انتخابات، مشارکت حداکثری مردم و نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت، تولید و بر روی آنتن شبکه‌های متعدد دیداری و شنیداری خود می‌فرستد.

در این برنامه‌ها همچنین تشریح سوابق، اهداف و برنامه‌های داوطلبان ریاست‌جمهوری هدف‌گذاری شده است. این سیاست و راهبرد در دوران تحول رسانه ملی به‌شکل جدی‌تری دنبال می‌شود. معاونت برون‌مرزی صداوسیما نیز بر مبنای همین راهبرد اصولی، برنامه‌های انتخاباتی متنوعی را برای مخاطبان غیر ایرانی خود تدارک دیده و پخش می‌کند. 

شبکه پرس‌تی‌وی با برنامه انتخاباتی در خیابان‌های تهران

یکی از این برنامه‌ها که در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هر شب روی آنتن شبکه بین‌المللی انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی می‌رود «ایران رای می‌دهد ۲۰۲۴» -Iran Votes ۲۰۲۴- است.

«کاوه تقوایی» تهیه‌کننده «ایران رای می‌دهد ۲۰۲۴» درباره این برنامه توضیح داد: پخش برنامه همزمان با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از ۲۶ خردادماه آغاز شده و تا پایان روز برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

کاوه تقوایی با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه ادامه می‌دهد: برنامه «ایران رای می‌دهد ۲۰۲۴» شامل بخش‌ها و آیتم‌های مختلف از جمله خبر، مهمانان، کارشناسان، گزارش خیابانی، شبکه‌های اجتماعی و اینفوگرافی است.

وی تأکید می‌کند: برنامه «ایران رای می‌دهد ۲۰۲۴» برای تشریح هر چه بیشتر و بهتر مباحث انتخاباتی از نقطه‌نظرات کارشناسان و مهمانان عالی‌رتبه داخلی و خارجی بهره خواهد برد. کارشناسان برنامه از مقامات عالی رتبه کشوری هستند که درباره موضوعات مطرح حول و حوش انتخابات سخن می‌گویند.

تهیه‌کننده برنامه «ایران رای می‌دهد ۲۰۲۴» می‌افزاید: نمایندگان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری نیز با حضور در برنامه درباره نظرات، اهداف و برنامه‌های هر یک از داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌کنند. همچنین در تلاش هستیم تا شرایط حضور خود داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را نیز در برنامه فراهم بیاوریم.

کاوه تقوایی که خود اجرای برنامه «ایران رای می‌دهد ۲۰۲۴» را برعهده دارد خاطرنشان می‌کند: گزارشگر برنامه ضمن حضور در خیابان‌های تهران صحبت‌های مردمی را درباره انتخابات ریاست جمهوری بازتاب می‌دهد و نظر آنها را درباره انتخابات و اهمیت مشارکت و حضور مردم جویا می‌شود.

وی درباره دیگر بخش‌های برنامه «ایران رای می‌دهد ۲۰۲۴» نیز اضافه می‌کند: در بخش خبر نیز آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به انتخابات و داوطلبان به سمع و نظر مخاطبان انگلیسی‌زبان برنامه می‌رسد. همچنین فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز رصد و اخبار مرتبط با انتخابات استخراج و در اختیار بینندگان قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده «ایران رای می‌دهد ۲۰۲۴» ادامه داد: برنامه هر شب ساعت ۲۳ به‌مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه روز بعد است.

کاوه تقوایی درباره استقبال از برنامه نیز تصریح می‌کند: تا جایی که اطلاع دارم چندین هزار نفر از طریق سایت شبکه پرس‌تی‌وی برنامه «ایران رأی می‌دهد ۲۰۲۴» را تماشا و دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار