تصویری کمتر دیده‌شده از تبلیغات انتخاباتی شهید «چمران»

شهید «مصطفی چمران» در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی که ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ برگزار شد، جزو ۹۷ کاندیدا‌یی بود که به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
کد خبر: ۶۷۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴ - 22June 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «مصطفی چمران» در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و به‌عنوان نماینده مردم تهران، به مجلس شورای اسلامی راه یافت. در تصویر پوستری که از تبلیغات انتخاباتی این شهید والامقام این‌روزها منتشر شده است، عنوان «چریک مسلمان» و سوابقی نظیر «همرزم امام موسی صدر» و «یاوران شعیان جنوب لبنان» وجود دارد که این عناوین و سوابق به سال‌ها حضور وی در لبنان و همرزمی او با امام موسی صدر برمی‌گردد. وی در سال‌هایی که در لبنان حضور داشت، یاور شیعیان این کشور بود و با کمک امام موسی صدر، «حرکةالمحرومین» و سپس جناح نظامی آن، سازمان «امل» را بر اساس اصول و مبانی اسلامی پی‌‏ریزی کرد.

«معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب» و همچنین «وزیر دفاع جمهوری اسلامی» از دیگر سوابق شهید چمران در برشور تبلیغاتی وی است. او علاوه بر این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب بود، آبان سال ۱۳۵۸ به پیشنهاد شورای انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی (ره) به سمت وزیر دفاع منصوب شد و سرانجام در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی که ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ برگزار شد، جزو ۹۷ کاندیدا‌یی بود که به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

تصویری کمتر دیده‌شده از تبلیغات انتخاباتی شهید «مصطفی چمران»

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار