با حضور جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه انجام شد؛

برگزاری نخستین نشست دست‌اندرکاران امور حجاج مدینه‌بعد در حج ۱۴۰۳

نخستین نشست دست‌اندرکاران امور مدینه‌بعد در حج ۱۴۰۳ با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و ستاد مدینه برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱ - 23June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نخستین نشست دست‌اندرکاران امور مدینه‌ در حج ۱۴۰۳ با حضور آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» جانشین سرپرست حجاج ایرانی و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و ستاد مدینه برگزار شد.

نخستین نشست دست‌اندرکاران امور مدینه‌بعد در حج ۱۴۰۳

در این نشست، آخرین وضعیت ترانزیت حجاج ایرانی از مکه به مدینه و اعزام به کشور از طریق فرودگاه مدینه، استقرار زائران مدینه‌بعد در شهر پیامبر (ص)، برنامه‌های فرهنگی بعثه و سازوکار اجرای انتخابات ریاست‌جمهوری در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در صورت موافقت کشور میزبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ابتدای این نشست، طی سخنانی «متانت و وقار»، «خونگرم بودن»، «داشتن خوی نرم» و «عدم سخت‌گیری» را چهار ویژگی انسان بهشتی از دیدگاه رسول‌الله (ص) دانست و حاضران را به داشتن این صفات تشویق کرد.

در ادامه این نشست، «علی اصغری» رئیس ستاد مدینه گزارشی از آخرین وضعیت زائرانی که از مکه به مدینه ترانزیت می‌شوند، ارائه داد و اظهار داشت: انتقال این زائران تا روز سه‌شنبه (۵ تیر) به پایان می‌رسد و حدود ۱۷ هزار زائر ابتدا با اتوبوس از مکه به مدینه منتقل و سپس از طریق فرودگاه بین‌المللی مدینه عازم میهن اسلامی می‌شوند.

وی افزود: ورود زائران مدینه‌بعد به شهر پیامبر (ص) نیز از روز پنج‌شنبه (۳۱ خرداد) آغاز شده است و به‌طور متوسط روزانه ۲ هزار زائر وارد مدینه منوره می‌شوند که قرار است در ۱۹ هتل این شهر مستقر شوند.

اصغری گفت: دیروز با کاروان‌هایی مواجه بودیم که زودتر از موعد مقرر از مکه به‌سمت مدینه حرکت کرده بودند و از آن سو، پرواز آنها نیز با چند ساعت تأخیر مواجه شد که همین مسئله سبب شد ستاد مدینه بسته‌های غذایی را برای آنها آماده کند و تمهیداتی اتخاذ شد تا این زائران در هتل «حموده» شهر مدینه مستقر شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی اخویان» مدیر امور آموزشی فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه نیز در این نشست گزارشی از آغاز فعالیت‌های دینی و فرهنگی برای زائران مدینه‌بعد ارائه داد و گفت: محافل انس و معرفت، جلسات انس با قرآن و مدینه‌شناسی (زیارت اماکن مقدس مدینه منوره) و مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی بعثه برای زائران است.

وی راه‌اندازی پیام‌رسان عرفه را از اقدامات ویژه معاونت فرهنگی بعثه عنوان کرد و افزود: این نرم‌افزار در تعامل میان رابطین فرهنگی هتل‌ها بسیار مؤثر و کارآمد بوده است.

در این جلسه به آمادگی ستاد اجرایی انتخابات برای برپایی انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در مدینه منوره اشاره و عنوان شد در صورت موافقت کشور میزبان با برگزاری انتخابات، صندوق‌های ثابت و سیار برای هتل‌های زائران ایرانی در مدینه در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست، مسئولان ستاد مدینه و بعثه گزارشی از فعالیت‌های حوزه خود ارائه دادند که نحوه ارائه خدمات به زائران در فرودگاه مدینه، تمهیدات جشن عید غدیر خم، روند اخذ مجوز برای اعضای کاروان‌های ایرانی برای زیارت روضه شریف، اضافه شدن دو فروند هواپیما به ناوگان هوایی ایران‌ایر برای انتقال زائران از مدینه به کشور از جمله مباحثی بود که ارائه شد.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار