مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

انتخابات عرصه نفرت‌پراکنی نیست / مشارکت بالا اقتدار و امنیت را تضمین می‌کند

حجت‌‌الاسلام طائب با بیان اینکه نمی‌توان با نفرت کشور را اداره کرد، گفت: در این دوره رقابت بین کاندیدا‌ها بهتر از دوران گذشته است و نامزدها با یکدیگر جلسات متعددی در راستای رقابت درون گفتمانی برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰ - 24June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسین طائب» مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در اولین جلسه شورای اداری بسیج استان با محوریت جهاد تبیین که روز گذشته در سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید و همراهان ثابت کردند با استقامت می‌توان کار کرد و ماندگار شد.

انتخابات عرصه رقابت برای خدمت هرچه بیشتر به مردم است/ دولت شهید آیت‌الله رئیسی دولت استقامت بود

وی افزود: اگر اقتدار داشته باشیم دشمن عقب می‌نشیند و اگر اقتدار نداشته باشیم هر روز دشمن دستور جدیدی دارد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: تمام قدرت‌ها انتظار داشتند با شهادت رئیس جمهور، کشور دچار هرج و مرج شود، اما با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، این اتفاق نیفتاد و در کمترین زمان، تصمیم بر برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرفته شد.

حجت‌الاسلام طائب با تاکید بر اینکه حماسه حضور در تشییع پیکر شهید رئیسی می‌تواند به حماسه حضور در انتخابات تبدیل شود، تصریح کرد: مردم در حرکت توده‌ای رسالت خود را انجام دادند.

راهبرد دولت سیزدهم مذاکره با کشور‌های قدرتمند

وی با بیان اینکه شهید رئیسی ثابت کرد با استقامت می‌توان کار کرد، یادآور شد: همه تلاش‌های آمریکا بر این بود که راهبرد جهانی از مسیر دهکده جهانی با کدخدایی آمریکا بگذرد و آنها برای اجرای این طرح از ۱۴ سال پیش برای ایران تلاش کرده‌اند، از همین رو به افغانستان و عراق ورود کردند، اما موفق نشدند.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: پیش روی رئیس جمهور دولت سیزدهم ۲ مسیر یکی بر مبنای استقامت و دیگری عمل به نسخه آمریکا بود. این به معنای عدم مذاکره نبود کما اینکه سیاست دولت شهید رئیسی مذاکره با کشور‌های قدرتمند و منطقه‌ای بود.

حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: دشمنان در نظر داشتند قلب جهان یعنی خاورمیانه را بگیرند، اما در مقابل ایران ناتوان بودند چراکه مسیر پیش‌روی کشور، مسیر بر مبنای استقامت بود.

وی با بیان این مطلب که در دولت‌های گذشته ایران در پایین‌ترین سطح فروش نفت و صادرات قرار داشت، ابراز داشت: دولت‌های گذشته قول‌های مختلفی دادند، اما هیچکدام عملی نشد. تحریم‌های نفتی و فلزات کشور در دولت دموکرات‌های آمریکا صورت گرفت و هرچه جلو رفتیم و مذاکره کردیم تا توسعه حمل‌ونقل و تجهیزات را ایجاد کنیم نتوانستیم، درحالی که تولید کشور از ۴ میلیون بشکه در روز به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه رسید و مجدد در دولت سیزدهم تولید افزایش یافت و به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید و صادرات ایران به یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: تفاوت اینجا است که در نگرشی، کلیه زیرساخت‌های کشور را تسلیم بیگانگان می‌کند و به عبارتی تسلیم می‌شود و نگرش دیگری بر پایه استقامت است که باعث رشد و تعالی می‌شود.

دولت شهید رئیسی دولت استقامت بود

حجت‌الاسلام طائب تاکید کرد: مذاکره با هیچ کشوری در دولت شهید رئیسی از جانب ایران متوقف نشد و جریان انقلاب اسلامی به خوبی مذاکره کرد و در این عرصه هم موفق بود و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورد و دولت شهید رئیسی دولت استقامت بود و امروزه می‌بینیم توده مردم شهید خدمت را مطرح می‌کند.

وی متذکر شد: در دولت سیزدهم مردم خدمت را با پوست و گوشت خود لمس کردند و به همین دلیل نام شهید خدمت را برای شهید رئیسی انتخاب کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت نظامی ایران در مقابل جنایت اسرائیل در سوریه و اجرای عملیات وعده صادق، عنوان داشت: اقتدار ایران در منطقه و آماده بودن موشک‌های بالستیک ایران به سمت هدف اسرائیل به جهان ثابت کرد، ایران در راهبرد سیاست خارجه خود اهل استقامت است.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: در این دوره رقابت بین کاندیدا‌ها بهتر از دوران گذشته است و با هم جلسات متعددی در راستای رقابت درون گفتمانی دارند که البته تکثر به همراه دارد، اما مشارکت مردمی را بیشتر می‌کند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین ویژگی رئیس جمهور آینده باید ادامه رویکرد و گفتمان خدمتی رئیس جمهور شهید باشد؛ بر همین اساس نباید از تهدید دشمن و اعتراض افرادی در داخل هراس داشته باشد.

مشاور فرمانده کل سپاه یادآور شد: مشارکت بالای مردم در انتخابات هشتم تیرماه، افزایش اقتدار و پایداری امنیت را در کشور به دنبال خواهد داشت.

انتخابات عرصه رقابت برای خدمت هرچه بیشتر به مردم

حجت‌الاسلام طائب بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیر خود، اول بر حماسه حضور تاکید داشتند و در ادامه سه ملاک برای انتخاب اصلح را اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی، شناخت ظرفیت و نقاط قوت و ضعف کشور و فعالیت و پرکاربودن بر مبنای شناخت از این وضعیت عنوان کردند.

وی ادامه داد: هر شخصی که مورد انتخاب مردم قرار بگیرد، باید در حوزه تولید مسیر دولت گذشته را ادامه دهد و به آن شتاب دهد. نقش ما نیز این است که در حوزه مسئولیت خود، درد مردم را بیشتر بفهمیم و ارتباط خود را با جامعه مخاطب افزایش دهیم. به خصوص تلاش کنیم سخنان افرادی را که انگیزه ندارند یا سست شده‌اند یا گله دارند، بشنویم.

مشاور فرمانده کل سپاه ابراز داشت: ما نباید نفرت تولید کنیم. نفرت ملت ما باید به سمت نفرت از آمریکا و اسرائیل سوق پیدا کند. با نفرت بین‌گفتمانی یا درون‌گفتمانی در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد. انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست. انتخابات، رقابت بین این است که چه‌کسی می‌تواند بیشتر به مردم خدمت کند.

حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: انتخابات نباید منجر به انشقاق سیاسی و انشقاق اجتماعی شود و به یک حادثه امنیتی منجر شود.

وی گفت: راهبرد دشمن در انتخابات پیش رو، ایجاد ناامنی ذهنی و عینی و برگزاری انتخابات با حضور حداقلی مردم است که باید این موضوع مورد توجه مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار