نماینده تربت حیدریه در مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تاکید کرد؛

ضرورت‌ توجه دولت آینده به محور اصلی عزت‌، مصلحت و حکمت در سیاست خارجی

زنگنه گفت: دولت آینده باید در سیاست خارجی محور عزت، مصلحت و حکمت را در پیش بگیرد، تا اتفاقات خوبی برای کشور رقم بخورد.
کد خبر: ۶۷۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۹ - 29June 2024

«محسن زنگنه» نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به ضرورت همه‌جانبه‌نگری دولت چهاردهم در موضوع سیاست خارجی اظهار داشت: در موضوع سیاست خارجی و تعاملات بین‌المللی الحق که دولت شهید رئیسی با محوریت شهید امیرعبداللهیان عملکرد خوبی داشتند و نباید انصاف را نادیده بگیریم.

ضرورت ادامه مسیر شهید امیرعبداللهیان در دولت چهاردهم

زنگنه خاطرنشان کرد: زمانی که شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شد ما با همه کشور‌های منطقه روابط ضعیف یا منقطعی داشتیم، از ترکمنستان گرفته که با این کشور وارد درگیری شده بودیم تا عراقی که پول ما در مراودات تجاری پرداخت نمی‌کرد، مصداق بارز روابط بد با همسایگان عربستان سعودی بود که حمایت تمام قد از داعش داشت.

نماینده مردم تربت حیدریه تصریح کرد: معتقدم در سه سال عمر دولت سیزدهم سیاست خارجی خوبی را شاهد بودیم به ویژه در حوزه ارتباط با همسایگان؛ و در موضوع برجام هم مذاکرات خوبی صورت گرفته بود و اگر شاید تندروی برخی از افراد خارج از دولت نبود، می‌توانستیم به توافقاتی با طرف اروپایی در خصوص برجام برسیم.

وی افزود: معتقدم دولت آینده نیز باید همین مسیر را با لحاظ عزت، مصلحت و حکمت در پیش بگیرد، تا اتفاقاتی خوبی برای کشور رقم بخورد.

زنگنه گفت: تحریم‌ها قطعاً بر اقتصاد کشور و معیشت مردم تأثیر می‌گذارد و نمی‌توانیم بگوییم که تحریم‌ها بی تأثیر است، بر این اساس اگر بتوانیم در زمینه رفع تحریم‌ها توفیقاتی کسب کنیم هم به صورت مستقیم بر زندگی مردم اثرگذار است و هم انتظارات تورمی کشور را تعدیل می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ثبات اقتصادی افزایش دهد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها