توطئه رژیم صهیونیستی برای اداره کرانه باختری

طرح رژیم صهیونیستی برای اداره کرانه باختری آن هم پس از ناکامی مطلق در جنگ غزه و حمله به رفح فقط یک معنا دارد و آن گرفتن انتقام شکست‌های ماه‌های اخیر ارتش اشغالگر و متجاوز خود از مردم کرانه باختری است.
کد خبر: ۶۷۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 28June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ناکام بزرگ لقب گرفته و به هیچکدام از اهداف و برنامه‌های ازپیش تعیین شده خودش دست پیدا نکرده است، شاهد هستیم که کابینه نتانیاهو با اعلام طرحی برای اداره مدنی کرانه باختری به دنبال سرپوش گذاشتن و انحراف افکار عمومی داخل و خارج از سرزمین‌های فلسطین اشغالی است.

همه چیز درباره طرح محرمانه اداره کرانه باختری

اما ماجرا از آنجایی آغاز شد که مردم و فلسطینیان ساکن کرانه باختری در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و بعد از انجام موفقیت آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی دست به مبارزه و مقابله زدند. از این روی در ماه‌های اخیر به موازات درگیری‌ها در نوار غزه، شاهد وقوع درگیری‌های فراوانی هم در کرانه باختری بودیم.

در این میان رژیم صهیونیستی برای اینکه کنترل اوضاع کرانه باختری را همانند غزه از دست ندهد تدابیر بسیار شدیدی را برای نظارت بر این منطقه وضع و اجرا کرد. اما همانند نوار غزه نه تنها نتوانست کنترلی بر اوضاع کرانه باختری پیدا کند بلکه شاهد بروز و گسترش درگیری‌ها در این نقطه بودیم. نکته جالب توجه اینکه نیرو‌های مردمی و مبارزان فلسطینی در ۹ ماه اخیر عملیات‌های فراوانی را هم در کرانه باختری علیه عناصر صهیونیست انجام دادند.

اگر بخواهیم مناطقی که نیرو‌های مردمی و مبارزان فلسطینی در آنها علیه نیرو‌های رژیم صهیونیستی دست به عملیات زدند را نام برده و به آنها بپردازیم باید به مناطقی، چون الخلیل، رام‌الله، نابلس، طوباس، اریحا و قلقیلیه اشاره کنیم. مناطقی که نیرو‌های مقاومت فلسطینی به مقاومت و ایستادگی شجاعانه و مثال‌زدنی تلفات و خسارات قابل توجهی را در ماه‌های اخیر به صهیونیست‌ها وارد کردند.

از طرف دیگر باید به آمار شهدای کرانه باختری نیز بپردازیم که این امر نشان از ماه‌ها مقاومت و مبارزه نیرو‌های فلسطینی علیه عناصر صهیوینست دارد. بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافتی تا امروز بیش از ۵۰۰ نفر از مردم کرانه باختری در درگیری‌های صورت گرفته با نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. ضمن اینکه آمار مجروحان نیز از ۵ هزار نفر هم فراتر رفته است.

موضوع مهم دیگر تداوم درگیری‌ها میان نیرو‌های مقاومت و عناصر صهیونیست در کرانه باختری است. زیرا از ابتدای جنگ غزه تا امروز که بیش از ۹ ماه می‌گذرد شاهد وقوع درگیری‌های پیوسته و ادامه‌دار در کرانه باختری بوده و همچنان هم هستیم و روزی نیست که اخباری پیرامون درگیری نیرو‌های مقاومت فلسطینی با عناصر صهیونیست منتشر نشود.

آمار دیگری که میزان و شدت تنش‌ها و درگیری‌های موجود میان نیرو‌های مقاومت فلسطینی و عناصر صهیوینست را به خوبی نمایان می‌کند تعداد بسیار بالای بازداشتی‌های فلسطینی به دست نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی است. بر اساس اطلاعاتی که باشگاه اسیر فلسطین منتشر کرده تا امروز بیش از ۹ هزار نفر از مردم کرانه باختری توسط عناصر صهیونیست بازداشت شده و به اسارت گرفته شدند.

حال در چنین شرایطی شاهد هستیم که کابینه نتانیاهو پس از ناکامی‌های بزرگ و ادامه‌دار در جنگ غزه و حمله به رفح از طرح جدید خود برای اداره کرانه باختری - که در واقع می‌توان آن را اقدامی در جهت توسعه اشغالگری خود بر مردم فلسطین دانست - رونمایی کرد. طرحی که با هدف سرپوش گذاشتن و انحراف افکار عمومی داخل و خارج از سرزمین‌های فلسطین اشغالی از شکست‌های جنگ غزه دنبال می‌شود.

در پایان باید گفت، طرح جدید کابینه نتانیاهو برای اداره کرانه باختری نیز همانند بسیاری از طرح‌ها و نقشه‌های خبیثانه و شوم رژیم صهیونیستی برای مردم و ملت بزرگ و مبارزه فلسطین، با شکست و ناکامی همراه خواهد بود و مردم و مبارزان فلسطینی با اتحاد و انسجام همیشگی خود بار دیگر طعم شکست را به صهیونیست‌های غاصب خواهند چشاند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار