رئیس کل دادگستری گلستان:

بن بست شکنی چالش های بزرگ گلستان با کمک شهید جمهور

«آسیابی» گفت: موانع حقوقی پتروشیمی گلستان با دستور رییس قوه قضاییه مرتفع شد و با سفر شهید جمهور به استان هم، وارد فاز اجرایی شد، حل مشکل طرح گرشگری جزیره آشوراده و تعیین تکلیف مشکل سند مسکن ۱۵ هزار خانوار در ۳۰۰ روستای استان نیتجه همین هم افزایی و تعامل بین قوه‌ای در استان گلستان بود.
کد خبر: ۶۷۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 27June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، به مناسبت هفته قوه قضاییه، استاندار گلستان و معاونان وی امروز برای قدردانی از تلاش های دادگستری گلستان برای رفع چالش های بزرگ استان و کمک به رونق تولید با رئیس کل دادگستری  و اعضای شورای معاونین استان دیدار کردند.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: موانع حقوقی پتروشیمی گلستان با دستور رییس قوه قضاییه مرتفع شد و با سفر شهید جمهور به استان هم، وارد فاز اجرایی شد، حل مشکل طرح گرشگری جزیره آشوراده و تعیین تکلیف  مشکل سند مسکن 15 هزار خانوار در 300 روستای استان نیتجه همین هم افزایی و تعامل بین قوه ای در استان گلستان بود.
وی ادامه داد: احیای 110 واحد راکد و نیمه راکد استان و حفظ سه هزار فرصت شغلی هم از دیگر اقداماتی بود که با تلاش بین قوه ای محقق شد.

بن بست شکنی چالش های بزرگ گلستان با کمک شهید جمهور

رئیس کل دادگستری گلستان به اقدامات دستگاه قضایی استان برای حفظ محیط زیست استان هم اشاره کرد و گفت: ممنوعیت تردد خودرو به پارک جنگلی النگدره، صدور سند پارک جنگلی آزادشهر و توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در استان از جمله این اقدامات بود که بازتاب ملی داشت و سبب افزایش سرمایه اجتماعی در استان و کشور شد.
آسیابی از تعاملی و همراهی استاندار استان هم قدردانی کرد و گفت: دادگستری و استانداری استان تعامل و هم پوشانی بسیار مطلوبی برای حل مشکلات استان دارند.
استاندار گلستان هم در این دیدار گفت: امنیت سرمایه گذاری امروز  در استان را مدیون اقدامات دادگستری استان هستیم.
علی محمد زنگانه گفت: سالها در امنیت سرمایه گذاری در رتبه های آخر قرار داشتیم اما در 2 سال پیاپی گلستان دومین استان امن کشور در زمینه سرمایه گذاری معرفی شد.
وی افزود: همین موضوع زمینه ای را فراهم کرده  که امروز بیش از هر زمان دیگری استان ما جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی داشته باشد و خیلی از صاحبان سرمایه های بزرگ در کشور، وقتی صحبت سرمایه گذاری در استان گلستان می شود با رغبت و با طیب خاطر می آیندکه همه نتیجه تللاش های جمعی،بالاخص همکاری و همراهی و پشتیبانی مجموعه دادگستری استان است.
زنگانه گفت: اگر امروز بیش از 138 واحد راکد و نیمه تعطیل  در استان فعال هستند نتیجه همین همکاری و همدلی مشترک و حضور میدانی رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان است که امید بخش هست و رفع مانع می کند.
استاندار به تلاش های دادگستری در حوزه جلوگیری از تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز هم اشاره کرد و گفت: به مدد پشتیبانی دادگستری استان، امروز خیلی راحت مطالبات معطل مانده مردم عزیز و شریف استان مثل همین موضوع طرح گردشگری زیارت گرگان را مطرح می کنیم.

بن بست شکنی چالش های بزرگ گلستان با کمک شهید جمهور

وی ادامه داد: به پشتوانه دادگستری اقدامات خوبی در سالم سازی ساختارهای مرتبط در جاهایی که متاسفانه مورد طمع زمین خواران و جنگل خواران هست، انجام شده است.
وی گفت: حل مشکل پتروشیمی گلستان، جزیره آشوراده، توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گرگان و حل مشکل سند 15 هزار خانوار روستایی از اقدامات بزرگیست که جز با مدد و همراهی دادگستری امکان پذیر نبود.
زنگانه گفت: ما شاهد بودیم در این دوره حداکثر هم افزایی بین قوه ای و استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال برای رفع مشکلات مردم صورت گرفت.
استاندار گفت: این همدلی منجر به ارائه یک الگوی همکاری مشترک بین دو قوه در استان شده است طوری که رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور شهید رئیسی بارها استان گلستان را به عنوان یک الگو در تعاملات معرفی و به سایر استانها توصیه کردند از این استان الگو بگیرند.

انتهای پیام / 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار