مدیر انتشارات ساوالان ایگیدلری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نمایشگاه کتاب تهران هر سال پسرفت می‌کند/ ریزش مخاطبان کتاب ملموس است

احمدی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پسرفت داشته است، گفت: ریزش مخاطبان کتاب یکی از مسائلی است که هر سال در نمایشگاه کتاب تهران لمس می‌شود.
کد خبر: ۶۷۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰ - 29June 2024

«عمار احمدی» مدیر انتشارات ساوالان ایگیدلری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با بیان اینکه بیش از ۳۰ کتاب تازه منتشر شده در سال‌جاری روانه بازار نشر کرده است، اظهار داشت: انتشارات ساوالان ایگیدلری سعی دارد در حوزه دفاع مقدس کار‌های متفاوتی تهیه و تنظیم و روانه بازار نشر کند و در این مسیر سالانه چند کتاب متفاوت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دارد.

ریزش مخاطبان کتاب هرساله در نمایشگاه کتاب تهران لمس می‌شود

وی توجه به نوع کاغذ، طراحی کتاب، فونت و جلد را از ویژگی‌های آثار منتشر شده در انتشارات ساوالان ایگیدلری دانست و عنوان کرد: ما برای طراحی یک کتاب به ذائقه مخاطب جوان توجه داریم. در این زمینه ما از کسانی که طراحی را به‌ صورت علمی در دانشگاه سپری کرده‌اند، کمک می‌گیریم.  

مدیر انتشارات ساوالان ایگیدلری درباره نحوه ارتباط با مخاطبان کتاب گفت: تبلیغ و فروش مجازی امروزه از فروش واقعی (فیزیکی) مهم است و رواج بیشتری دارد؛ لذا ما در انتشارات ساوالان ایگیدلری توجه ویژه به این بخش داریم و در تمام نمایشگاه‌ها بخش فروش مجازی ما فعالیت ویژه دارد و در تمام ایام سال این فروش وجود دارد لذا تبلیغ و فروش مجازی را جدی گرفته‌ایم.  

احمدی با تاکید براینکه برای حضور در نمایشگاه کتاب باید برنامه ویژه تدارک دید، گفت: ما در انتشارات ساوالان ایگیدلری برای ایام نمایشگاه کتاب یک بسته فرهنگی تدارک دیده بودیم که شامل اتفاقات خوبی برای آشنایی مخاطب با آثار بود و حتی به‌جای کیسه‌های پلاستیکی، پاکت کاغذی طراحی کردیم تا موضوع مراقبت از محیط زیست صورت گیرد و یک نوآوری باشد.  

وی ترجمه آثار فاخر را از کار ویژه‌های انتشارات ساوالان ایگیدلری دانست و افزود: یکی از کار ویژه‌های ما ترجمه کتاب‌های فاخرمان به زبان‌های مختلف است که ما در این زمینه ترجمه به زبان ترکی را به صورت ویژه انجام می‌دهیم تا مورد استفاده کشور‌های هم‌جوار ترک‌زبان قرار گیرد.  

مدیر انتشارات ساوالان ایگیدلری درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: متاسفانه نمایشگاه کتاب تهران هرساله پسرفت دارد؛ البته امسال انگار از سوی نهاد‌های فرهنگی حمایت‌هایی همچون توزیع بن خرید کتاب و تخفیف برای طلاب و اهالی قلم پیش‌بینی شده بود هرچند هرساله ریزش کتابخوانی در نمایشگاه کتاب لمس می‌شود. ما باید هرچه زودتر به فکر ریزش مخاطبان کتاب باشیم چراکه یک علامت اخطار مهم است.

احمدی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مهمترین رویداد فرهنگی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: نمایشگاه کتاب باید روز به روز گسترده‌تر شود و خصوصا در بخش بین‌المللی شاهد اتفاقات ویژه‌ای در آن باشیم در حالی که در این بخش ضعف وجود دارد. ما باید در این بخش شاهد مشارکت جدی کشور‌های اسلامی باشیم چراکه ایران جز پیکره اصلی اسلام است. همچنین در بخش کتاب‌های زبان‌های مختلف لاتین باید برنامه‌ریزی بهتری داشت.  

مدیر انتشارات ساوالان ایگیدلری خاطرنشان کرد: با اینکه سال‌ها در زمینه دفاع مقدس فعالیت ویژه داریم، اما همچنان ترجمه استخوان‌دار از ادبیات دفاع مقدس دیده نمی‌شود؛ خارج از مرز‌های کشورمان نمایشگاه کتاب می‌تواند بهترین سفیر فرهنگی برای کشورمان باشد؛ خصوصا در حوزه انقلاب و دفاع مقدس و من معتقدم هرقدری بتوانیم ترجمه‌های خوب و کتاب با کیفیت خوب با نگاه جهانی با موضوع دفاع مقدس داشته باشیم، خوب و بهتر عمل خواهیم کرد و به نتیجه بهتری خواهیم رسید.  

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها