اربعین شهدای خدمت در لامرد برگزار شد

مراسم بزرگداشت اربعین شهادت سید شهیدان خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش با حضور فرماندار، امام جمعه، معاونین فرماندار، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی، بخشداران، خانواده شهدا و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان لامرد برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ - 29June 2024

اربعین شهدای خدمت در لامرد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، مراسم بزرگداشت اربعین شهادت سید شهیدان خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش با حضور فرماندار، امام جمعه، معاونین فرماندار، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی، بخشداران، خانواده شهدا و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان لامرد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمد هاشمی»  سخنران این مراسم اظهار داشت: ۴۰روز از شهادت شهید جمهور خادم ملت، تربیت شده مکتب اسلام و تربیت شده دانشگاه دین و شریعت و اهل تهجد و ایمان می‌گذرد و همه شما مردم در مناسبت‌های مختلف یاد آنها را گرامی داشتید.

وی به ابعاد شخصیتی آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: مظلومیت، در چهره رئیسی را همانند بهشتی و رجایی دیدیم و صفا و معنویت باهنر را در رئیسی دیدیم و خستگی بچه‌ها در عملیات‌های مختلف برای اینکه حرف امام زمین نماند را در رئیسی عزیز دیدیم.

این استاد حوزه علمیه، حادثه تلخ شهادت آیت الله رییسی را یک امتحان بزرگ از سوی خداوند برشمرد و عنوان کرد: این آزمون تمرینی دیگر برای ملت ایران بود تا در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گیرند و این یک حماسه‌ای بود برای نشان دادن به استکبار که این شهادت هیچ خللی در اداره و اراده کشور ندارد.

وی تاکید کرد: اگر چنین اتفاق و حادثه‌ای در کشور دیگری روی میداد آن کشور به هم می‌ریخت، اما کشتی جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود رهبری در اقیانوس مواج دنیا آرام به حرکت خود ادامه می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: در ۳۱ خرداد شهید چمران به شهادت رسید، سوم تیرماه رهبر معظم انقلاب ترور شد، هفتم تیرماه رئیس دیوان عالی کشور و ۷۲نماینده و وزیر شهید شدند، شهادت آیت الله قدوسی، شهیدان باهنر و رجایی و شهدای محراب یکی پس از دیگری در آن زمان به شهادت رسیدند و اتفاقات بنی صدر و... وجود داشت.

سخنران و راوی برجسته کشوری اظهار کرد: این اتفاق برای زمینه سازی ظهور بود و مردم عزیز این حوادث را در دهه۶۰ به یاد داشتند، زیرا تمامی حوادث آن زمان، مردم فقط یک امید داشتند و آن هم وجود رهبری امام بود و حال نیز چنین است.

وی تاکید کرد: امام ستون آرامش بخش مردم و جامعه بود و چهل سال گذشت و رئیس جمهور محبوب ما بر اثر حکمتی این اتفاق افتاد و در فراق این عزیزان به غیر از ناراحتی و سوختن هیچ اتفاقی برای کشور نیافتاد.

وی، با بیان اینکه رئیسی اهل خدمت و از جنس مردم بود اظهار کرد: زائرسراها، گروه‌های خادمیاران رضوی استانی و شهرستانی، زیارت خاص برای معلولین، زیارت اولی‌ها و... در شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور و همه و همه در دوره مدیریت آستان قدس رضوی آیت الله رئیسی بود و آنچه می‌توانست برای زائران انجام می‌داد کوتاهی نمی‌کرد.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: دید شهید رئیسی در زمان مسوولیتش در قوه قضائیه نیز طوری بود که خیلی از گشایش‌ها برای زندانی‌ها و زندانیان جرائم غیرعمد در پی داشت.

وی با بیان اینکه نتیجه خدمت خالصانه، شهادت است اظهار کرد: رئیسی اهل گریه و بکا بود و همانند یک ققنوس پرواز کرد و آماده بود تا هیمنه و قدرت ایران را به دنیا عرضه کند و به بعضی از سیاست‌های اشتباه قبل خاتمه دهد.

هاشمی با بیان این موضوع که پس از آمدن آقای رئیسی عضو شانگ‌های و بریکس شدیم و ۱۵ کشور با ۵۳ میلیارد دلار بزرگ‌ترین صادرات غیرنفتی را رقم زد تصریح کرد: فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت را به بیش از ۲ میلیون بشکه نفت رساند و تنها مسوول و رئیس جمهوری بود که پس از تأسیس سازمان ملل قرآن را در سازمان ملل به دست گرفت که هیچکدام یک از کشور‌های عربی به عنوان مایه و مباهات خود این کار را نکردند، اما آقای ریسی انجام داد.

وی افزود: شهیدجمهور، عکس سردار سلیمانی را با افتخار در سازمان ملل به دست گرفت و این نشان از قدرت ایشان، مردم و نیرو‌های مسلح بود که از دل این قدرت وعده صادق کلید خورد.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر این که شهید رئیسی مصداق کامل یک سرباز ولایت بود اظهار کرد: شهدای خدمت، شهدای پرتلاش، مجاهد، خستگی‌ناپذیر، مردم‌دار و مردم‌دوست و اهل عبادت بوده و انسان‌هایی بودند که یک لحظه را برای خدمت به مردم زمان را از دست نمی‌دادند.

وی تصریح کرد: رئیسی بنده خوب خدا بود و به برکت افتخار و خادمی شما مردم، این شد که در اکثر شهر‌های کشور به یادش مراسم بگیرند و امام رضا(ع) خوب ایشان را خرید و امام رضا رئیسی را دربر گرفت و نزدیک‌ترین کس به گنبد و بارگاه امام مهربانی‌ها است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: رهبری دستور داد راه رئیسی باید ادامه پیدا کند و رئیسی خادم دین و شریعت بود و بدانید شهید رئیسی باسوادترین رئیس جمهور بعد از جنگ بود و دارای دو دکترای و اجتهاد مسلم بعد از جنگ بود.

وی عنوان کرد: شیربچه‌های انقلاب ما و زن و مرد این انقلاب که دل در گرو انقلاب دارند باعث پیشرفت کشور شدند و با حضوری حماسی و حداکثری در قیام نهایی باشیم و رئیس جمهور شهید ودیگر شهیدان را ببینیم و برای ظهور قدم برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار