رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد؛

مشارکت ۳۲.۶ درصدی گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری

«جلائی» با اشاره به مشارکت ۳۲.۶ درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق شمارش آرا نامزدها، مسعود پزشکیان ۴۸ درصد، سعید جلیلی ۳۳ درصد، محمدباقر قالیباف ۱۴ درصد و حجت‌الاسلام پورمحمدی یک درصد آرا را کسب کردند.
کد خبر: ۶۷۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸ - 30June 2024

مشارکت ۳۲.۶ درصدی گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمد جلائی» رئیس ستاد انتخابات گیلان در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات با بیان اینکه ۶۵۷ هزار و ۶۶۳ نفر به شعب اخذ رای این استان مراجعه و احراز هویت شدند، اظهار داشت: پس از دریافت برگ تعرفه ۶۵۶ هزار و ۹۳۶ نفر برگه خود را به صندوق انداختند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۵۷۱ رای جزو آرا باطله بوده است.  

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان گیلان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۳۲.۶ درصد است، گفت: طبق شمارش آرا نامزدها، مسعود پزشکیان با ۳۱۷ هزار و ۲۴۸ رای معادل ۴۸ درصد، سعید جلیلی با ۲۱۶ هزار و ۳۳۹ رای معادل ۳۳ درصد، محمدباقر قالیباف با ۹۰ هزار و ۱۹ رای معادل ۱۴ درصد و حجت الاسلام پورمحمدی با ۶ هزار و ۷۵۹ رای معادل یک درصد را کسب کرده اند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات گیلان، در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود باید ۱۵ تیرماه مجدداً انتخابات برگزار تا منتخب مردم تعیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار