در نشست دست‌اندرکاران حج در مدینه؛

تقدیر از تعامل مثبت عربستان در برپایی انتخابات در مدینه منوره به‌عمل آمد

آخرین مسائل و مشکلات حجاج ایرانی در مدینه منوره از جمله انتقال آب زمزم، خدمات‌رسانی درمانی و تغذیه زائران در روز‌های باقیمانده در نشست دست‌اندرکاران حج ۱۴۰۳ در مدینه منوره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از تعامل مثبت و سازنده کشور میزبان در مشارکت حجاج ایرانی مدینه منوره در چهارمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تقدیر شد.
کد خبر: ۶۷۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ - 30June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نشست دست‌اندرکاران حج ۱۴۰۳ در مدینه منوره روز گذشته (شنبه، ۹ تیر)، با حضور آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه، آقای علی اصغری، رئیس ستاد مدینه و شماری از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این نشست، آخرین مسائل و مشکلات حجاج ایرانی در مدینه منوره از جمله انتقال آب زمزم، خدمات‌رسانی درمانی و تغذیه زائران در روز‌های باقیمانده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از تعامل مثبت و سازنده کشور میزبان در مشارکت حجاج ایرانی مدینه منوره در چهارمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تقدیر شد.

تقدیر از تعامل مثبت عربستان در برپایی انتخابات در مدینه منوره

آیت‌الله بوشهری در ابتدای این نشست از مسئولان بخش‌های مختلف ستاد مدینه و بعثه مقام معظم رهبری در برپایی موفق انتخابات در مدینه منوره تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: کار‌ها و اعمالی مورد پذیرش درگاه خداوند قرار می‌گیرند که در چارچوب مکتب و آموزه‌های دینی باشند و باید در زندگی تلاش کنیم که گفتار، اعمال و نیت ما منطبق بر تعالیم دینی باشد.

وی همچنین به مسائل و مشکلاتی که زائران در بازدید از هتل‌ها مطرح می‌کردند، اشاره کرد و گفت: این مشکلات در اسرع وقت رسیدگی و حل شود تا زائران تصور نکنند که این بازدید‌ها تشریفاتی است.

در ادامه این مراسم، «علی اصغری» رئیس ستاد مدینه گزارشی از آخرین وضعیت حضور زائران در مدینه منوره ارائه داد و اظهار داشت: از ۳۱ خرداد تاکنون، ۲۴ هزار زائر در قالب ۱۸۱ کاروان از مکه مکرمه به مدینه آمده‌اند که بخشی از این زائران در قالب ترانزیت بودند که از فرودگاه بین‌المللی مدینه عازم میهن اسلامی شدند و مابقی نیز زائران مدینه‌بعد بودند که پس از پنج روز اقامت در مدینه به‌مرور به کشورمان منتقل می‌شوند.

اصغری گفت: خوشبختانه اطلاع‌رسانی به زائران در زمینه قرار ندادن آب زمزم در چمدان‌ها نتیجه داشته و بقیه امور در زمینه حمل و نقل، اسکان و... هم به‌خوبی پیش می‌رود.

رئیس ستاد مدینه همچنین به برگزاری موفق انتخابات در مدینةالنبی (ص) اشاره کرد و گفت: با همت و اراده دست‌اندرکاران و مسئولان مربوطه و با جود اینکه فرآیند انتخابات از بعدازظهر شروع شد، اما زائران حضور پرشوری داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی اخویان» مدیر امور فرهنگی و آموزشی بعثه نیز در این نشست، گزارشی از آخرین فعالیت‌های قرآنی و دینی ویژه زائران مدینه بعد ارائه داد و اظهار داشت: در حال حاضر، محافل انس و معرفت، محافل انس با قرآن، زیارت دوره (زیارت اماکن مقدسه)، مدینه‌شناسی و... برای زائران انجام می‌شود.

«فاضل شیرخانی» مسئول مرکز پزشکی ستاد مدینه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه ۵۰۰ زائر در مرکز درمانی «حیات جراند» معاینه می‌شوند، به فوت دو زائر تاکنون در مدینه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر، چهار زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند که حال یکی از آنها وخیم است.

تشکر از تعامل مثبت و سازنده کشور میزبان در برپایی انتخابات، تداوم نوبت‌گیری برای زائران ایرانی جهت زیارت روضه شریفه مسجدالنبی (ص)، ضروت تنوع در طبخ وعده‌های غذایی برای زائران در روز‌های باقیمانده و تلاش برای حل مشکل آب زمزم زائران از طریق اطلاع‌رسانی به آنها از دیگر مسائلی بود که از سوی مسئولان بخش‌های مختلف ستاد مدینه در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها