یادداشت/ ابوالقاسم محمدزاده

تایید ارزش‌های اسلامی

روز بیست و چهارم ذی‌الحجه، روز مباهله است و روز نزول آیه تطهیر. روز مهر تایید الهی بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام و جایگاه راستین آنان و شناخت اسلام راستین.
کد خبر: ۶۷۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳ - 01July 2024

تایید ارزش‌های اسلامیگروه استان‌های دفاع‌پرس- «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ عجب حکایتی است، تمامیت اسلام به میدان آمده بود؛ رسول الله (ص)، اسدالله الغالب علی ابن ابیطالب (ع) فخر دوجهان فاطمه الزهرا (س) و حسنین علیهم‌السلام.

چه حکایتی است که زمین بی‌تابی می‌کرد و در عرشیان ولوله افتاد. 
یا رب! مگر چه خبری بود که صدای لرزش اندام کوه در صحرای شنیده می‌شد.

شاید عرشیان می‌پرسیدند: خداوند چه معجزه‌ای را می‌خواهد برای زمین و اهلش ظاهر کند. چه افتخار بزرگی نصیب مسلمین خواهد شد که بر اسلام و دین و پیامبر خود فخر نمایند.

خداوندا! چه رخ داده است که تمامیت اسلام به میدان آمده است، چه حکایت عجیبی است صف‌کشی گروهی از بزرگان مسیحیت نجران در مقابل چهار شخصیت ممتاز دین و جهان اسلام، خداوندا چه حکمتی است که اصحاب کساء زیر عبایی پشمین و موئین مشکی رنگ جمع شده‌اند. 

مسیحیان نجران چه چیزی را می‌خواهند به چالش بکشند که در مقابل پیامبر خاتم (ص) و دخترش؛ و دامادش علی (ع) و فرزندانش صف‌آرایی کرده‌اند. آیا می‌خواهند اطمینان قلبی پیامبر ما را به چالش بکشند و دینی را که برای نجات نوع بشر به ارمغان آورده، یا ایمان علی (ع) و انتخابش را.

خداوندا! این محاجه به کجا خواهد کشید؟ خداوندا چه حکمتی است که این چهار نفر به زیر عبای پشمین جمع شده‌اند؟ 
عرشیان ملائک می‌پرسند چه رخ خواهد داد؟ که جبرائیل وارد می‌شود و پیام الهی را بر پیامبر ابلاغ می‌کند؛ «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً»

لرزه بر اندام بزرگ مسیحیان می‌افتد و اقرار می‌کند که پیامبر راستگوست و دینش الهی است. طمانینه بر قلب رسول الله و اهل بیتش حاکم می‌شود و خداوند بار دیگر مهر حقانیت و درستی بر رسالت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمدی عبدالله می‌زند.

آری، روز بیست و چهارم ذی‌الحجه، روز مباهله است و روز نزول آیه تطهیر. روز مهر تایید الهی بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام و جایگاه راستین آنان و شناخت اسلام راستین. این روز تاریخی، یکی از برجستگی‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت است و تایید اهل کساء به‌گونه‌ای که اسقف اعظم مسیحیان گفته بود؛ «من مردی را می‌بینم که مصمم و با جرأت به مباهله آمده است. من صورت‌هایی را می‌بینم که اگر از خدا بخواهند کوه را از جا برکند چنین خواهد شد. پس مباهله نکنید که هلاک خواهید شد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها