خطیب بعثه مقام معظم رهبری:

خداوند وقتی می‌خواهد به ما الگو معرفی کند، از خانواده پیامبر (ص) یاد می‌کند

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: هر پیامبری که خانواده‌اش با او همراه بودند، شریعتش گسترده‌تر و کارش راحت‌تر شد. خداوند وقتی می‌خواهد به ما الگو معرفی کند، از خانواده پیامبر (ص) یاد می‌کند که در تمام صحنه‌های حساس تاریخ کار ایشان را آسان کردند که یکی از آنان مباهله است.
کد خبر: ۶۷۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲ - 01July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، همزمان با ایام نورانی ماه ذی‌الحجةالحرام، مراسم بزرگداشت روز مباهله با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت و چند تَن از معاونین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج روز گذشته (یکشنبه، ۱۰ تیر) در جمع زائران ایرانی در هتل بلدالطیب مکه برگزار شد.

در این مراسم معنوی، ابتدا «یوسف قنبری» از قاریان کاروان قرآنی نور آیه ۶۱ سوره آل عمران (آیه مباهله) را تلاوت کرد و «امیر عارف» ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز ضمن خواندن اشعاری زیبا به مدیحه‌سرایی پرداخت.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین «حمیدرضا مهدوی ارفع» خطیب بعثه مقام معظم رهبری درباره شأن نزول آیه ۶۱ سوره آل عمران و داستان مباهله سخن گفت.

خانواده پیامبر (ص)در تمام صحنه‌های حساس تاریخ با ایشان همراه بودند/ خداوند وقتی می‌خواهد به ما الگو معرفی کند، از خانواده پیامبر (ص) یاد می‌کند

وی با اشاره به اینکه ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله پیامبر اسلام (ص) و عید بزرگ و پر افتخاری برای مسلمانان است، اظهار داشت: مباهله در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام (ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود با مشاهده پیامبر و اهل بیت ایشان (حضرت امیرالمؤمنین و فاطمه و حَسَن و حسین (عَلیهم‌السلام))، از این کار خودداری کردند و درخواست صلح و قبول جزیه کردند.

وی لزوم بازخوانی ماجرای مباهله را یادآور شد و تصریح کرد: از این ماجرا می‌توان در زندگی فردی و اجتماعی درس‌هایی استخراج و استفاده کرد.

این سخنران بعثه افزود: ما باید به استدلال‌های قرآنی و منطقی مجهز باشیم و با دلیل و مدرک از اعتقادات خود دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق انبیاء (ع) با خانواده‌شان معرفی شده‌اند، مثال حضرت نوح (ع) و عدم همراهی خانواده با ایشان را یادآور شد و گفت: هر پیامبری که خانواده‌اش با او همراه بودند، شریعتش گسترده‌تر و کارش راحت‌تر شد.

وی افزود: خداوند وقتی می‌خواهد به ما الگو معرفی کند از خانواده پیامبر (ص) یاد می‌کند که در تمام صحنه‌های حساس تاریخ کار ایشان را آسان کردند که یکی از آنان مباهله است.

گفتنی است؛ واقعه مباهله در روز ۲۴ ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره دارد و این واقعه در منابع شیعه و اهل سنت آمده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار