امام جمعه کرج:

سنت‌های عزاداری نباید دچار تحریف شود

آیت الله «حسینی همدانی» با تأکید بر لزوم نظارت بر محتوای اشعار و مدیحه مداحان، شاعران و واعظان در ماه محرم گفت: سنت‌های عزاداری نباید دچار تحریف شود.
کد خبر: ۶۷۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ - 02July 2024

سنت‌های عزاداری نباید دچار تحریف شودبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی‌همدانی» امام جمعه کرج در نشست مناسبت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان البرز با اشاره به اینکه جریان محرم و عاشورا به عنوان اکسیر اعظم، احیا گر اعتقادات و باور‌های دینی و مذهبی در جامعه است، اظهار داشت: دشمنان در طول سال برنامه‌های متعددی برای کاهش و خنثی‌کردن اثر معنوی محرم در اعتقادات و باور‌های مردم هستند که به برکت خیمه سید الشهدا این تلاش‌ها منجر به شکست می‌شود.

وی با تاکید براینکه باید بر محتوای اشعار و مدیحه مداحان، شاعران و واعظان ماه محرم نظارت جدی شود تا سنت‌های عزاداری دچار تحریف نشود، افزود: باید جلسات و نشست هیأت‌های مذهبی بر این محور تشکیل و تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با توجه به در پیش بودن روز مباهله به بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای معرفی این رخداد بسیار مهم در تاریخ اسلام اشاره کرد و ادامه: روز مباهله عصمت حضرت فاطمه زهرا سلام الله‌علی‌ها را بر اساس مستند‌های قرآنی اثبات کرد.

آیت الله حسینی‌همدانی با تاکید بر الگوگیری از درس‌های مباهله خاطرنشان کرد: مباهله درس حقانیت اسلام بر دین مسیحیت را با صدایی بلند اعلام می‌دارد؛ درس دیگر مباهله درس ایستادگی در راه حق و ایمان به آن است. اگر کسی به راهش ایمان داشته باشد از هیچ تهدیدی نمی‌ترسد و میدان را رها نمی‌سازد و مانند حضرت ابراهیم (ع) از آتش هم نمی‌هراسد و به خدا توکل خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار