مسئول کاروان شنای میثاق با شهدا در خلیج فارس:

بیست و دومین همایش شنای جانبازان در خلیج فارس برگزار شد

«دلشاد» گفت: همزمان با سالروز حمله ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافری ایرباس و چهلمین روز شهدای خدمت ۳۰ جانباز مسیر دریایی جزایر قشم تا هنگام را شنا می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ - 02July 2024

بیست و دومین همایش شنای جانبازان در خلیج فارس برگزار شد«اسماعیل دلشاد» جانباز قطع عضو و مسئول کاروان شنای میثاق با شهدا در خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از فارس اظهار داشت: ۳۰ جانباز سرافراز دفاع مقدس با همراهی خانواده‌های شهدای این سانحه، فردا ۱۲ تیرماه همزمان با حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار در سال ۱۳۶۷ به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران فاصله ۲ مایل دریایی معادل سه و نیم کیلومتری، جزایر قشم تا هنگام را شنا می‌کنند.

جانباز قطع عضو مسئول کاروان شنای میثاق با شهدا در خلیج فارس و پایه گذر کاروان شنای میثاق با شهدا اظهار داشت: امسال بیست و دومین سال برگزاری همایش شنای جانبازان (به صورت محدود) از سراسر کشور در جزیره قشم یادواره شهدای خلیج فارس است که این جانبازان سرافراز به صورت خودجوش و با هزینه شخصی خود برای یادآوری جنایت‌های آمریکا به جهانیان همزمان با روز (افشای حقوق بشر آمریکایی) ساعت چهار صبح روز سه شنبه ۱۲ تیرماه مسیر فاصله ۲ مایل دریایی، اسکله کندآلو در جزیره قشم تا جزیره هنگام محل سقوط هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران را در جستجوی شهیدان پرواز ۶۵۵ شنا می‌کنند.

وی گفت: این گروه ۳۰ نفره از جانبازان دفاع مقدس عصر دوشنبه ۱۱ تیرماه در بدو ورود به جزیره قشم با استقبال مسئولین عالی رتبه شهرستان با حضور در گلزار شهدای امامزاده سید مظفر (ع) شهرستان مرزی قشم بار دیگر با آرمان‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدای امنیت و غیرت، مدافعان حرم، دفاع مقدس و شهیدان گمنامی که در راه وطن و برای حفظ مرز‌های پر ماجرای جنوبی در دریای پارسی شهید شدند، تجدید بیعت کردند.

پایه گذر کاروان شنای میثاق با شهدا در خلیج فارس توضیح داد: این همایش ورزش با حضور جانبازان قطع نخایی، جانبازان فاقد دست و پا و جانبازانی که از نعمت ۲ چشم و ۲ دست بی نصیب هستند از استان‌های فارس، بوشهر، تهران، البرز، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، قم، مرکزی، آذربایجان غربی، مازندران و خوزستان برگزار می‌شود.

دلشاد در حاشیه گلباران گلزار شهدای قشم گفت: آبان ماه امسال دومین کنگره ۱۵ هزارشهید استان فارس در شیراز برگزار می‌شود. جا دارد یادی کنیم از جانبازان شناگر کاروان میثاق با شهدا، شهید روح الله صادقی ۵۵ درصد و جانباز شهید محمدقلی زارع موید ۷۰ درصد از استان فارس، شهدایی بودند که سال‌های قبل در کاروان میثاق با شهدا حضور داشتند که جا دارد یاداین عزیزان را نیز گرامی بداریم و چه زیباست در هر مکان و زمانی که هستیم همیشه یاد و خاطره شهدا را به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگهداریم که زنده نگهداشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

خاطر نشان می‌شود، ۱۲ تیر ۱۳۶۷، ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا که در خلیج فارس مستقر بود، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را هدف موشک‌های خود قرار داد و باعث به شهادت رسیدن همه ۲۹۰ سرنشین هواپیما شد، در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.

ناو آمریکایی مدعی شد که به گمان خود هواپیمای جنگی ایران را نشانه قرار داده، اما به تمام سربازان آن ناو نشان مبارزه و به فرمانده آن نشان لیاقت و شجاعت اعطا شد. آن روز فرمانده ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا می‌دانست که اف ۱۴ تخیلی او هرگز سقوط نمی‌کند و این هواپیمای مسافری ایرباس شماره ۶۵۵ است که با مسافران غیر نظامی در این نبرد نا برابر طعمه موشک‌های آمریکایی می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها