رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

مردمی‌سازی اقتصاد در دولت آینده اولویت باشد

رضایی کوچی گفت: امروز تمام بار اقتصادی به دوش دولت است، در صورتی که تنها راه کسب توفیق در موضوع اقتصاد، مردمی کردن آن است.
کد خبر: ۶۷۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳ - 03July 2024

«محمدرضا رضایی کوچی» رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به خصیصه‌های یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: کسی که می‌خواهد بر مسند ریاست جمهوری بنشیند باید فهم و شناختی صحیح از ظرفیت‌ها، چالش‌ها و مصائب کشور داشته باشد، همچنین نیاز است که رئیس جمهور توان اجرایی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور را داشته باشد تا ظرفیت‌های کم‌نظیرمان بالفعل شود.

مردمی‌سازی اقتصاد در دولت آینده اولویت باشد

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: برخی از افراد ممکن است شناخت کافی داشته، اما توان اجرایی ندارند و برخی دیگر هم توان اجرایی دارند، اما از شناخت و درک مصائب کشور بی‌بهره هستند. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه انسجام و وحدت بین اقشار مختلف کشور نیاز اساسی کشور است، گفت: بنابراین، فردی که روی کار می‌آید باید بتواند تا حد امکان وحدت و اجماع را در کشور ایجاد کند و مردم را حول محور عزت و سربلندی متحد کند.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی که معضل اصلی مردم است، باید اولویت اصلی دولت آینده باشد، گفت: از تمام ظرفیت‌های داخلی اعم از نیروی انسانی و ثروت‌های خدادادی باید تمام بهره را ببریم، همه موضوعات اقتصادی مانند افزایش فروش نفت، ساماندهی مالیات‌ها، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، ایجاد اشتغال و .. باید با یکدیگر دیده شوند و مورد تصمیم‌گیری صحیح قرار گیرند.

رضایی کوچی بیان کرد: یکی از اقدامات با فوریت که باید در دولت آینده انجام شود این است که ما اعتمادسازی لازم را بین صاحبان سرمایه و دولت ایجاد کنیم تا نقدینگی به شکل صحیح به سمت تولید و زیرساخت‌ها هدایت شود، امروز تمام بار اقتصادی به دوش دولت است، درصورتی که تنها راه کسب توفیق در موضوع اقتصاد مردمی کردن آن است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امروز نقدینگی کشور به سمت سکه و دلار هدایت می‌شود، گفت: اعتمادسازی بین بخش خصوص و دولت یکی از دستورکار‌های مهم رئیس جمهور آینده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای این نظام و انقلاب شهدایی دادیم و هزینه‌های زیادی پرداخت کردیم، این مسیر باید با قدرت ادامه پیدا کند تا به آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب نائل شویم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار