یادداشت/ هوشنگ نوبخت

نشسته در تاریکی و دنبال روشنایی‌اند

در این میان کسانی هستند که همچنان بین رای دادن و رای ندادن مردد مانده‌اند، تصمیم این گروه که اتفاقا کم هم نیستند می‌تواند سرنوشت انتخابات و کشور را تغییر دهد، پس بهتر است هرچه زودتر تصمیم بگیرند و چه بهتر که این تصمیم حضور در پای صندوق‌های رای باشد.
کد خبر: ۶۷۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶ - 03July 2024

نشسته در تاریکی و دنبال روشنایی‌اندگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ هوشنگ نوبخت؛ مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت قریب به ۲۵ میلیونی مردم برگزار و «مسعود پزشکیان» با اخذ ۴۲ درصد آرا و «سعید جلیلی» با کسب ۳۸ درصد آرا راهی مرحله دوم شدند تا جمعه این هفته پانزدهم تیرماه تکلیف رئیس جمهور بعدی مشخص شود.

درصد زیادی از مردم قانع نشدند که در انتخابات شرکت کنند، شاید هم کاندیدای مد نظرشان را در این گزینه‌ها نیافتند و شاید هم تحت تاثیر رسانه‌های معاند که سال‌هاست در تلاش‌اند تا مردم را نسبت به حضور در انتخابات‌ها دلسرد کنند، از مشارکت در سرنوشت خود امتناع ورزیدند.

بی شک رای ندادن باعث می‌شود گزینه‌ای بر مسند مسئولیت بنشیند که انتخاب اکثریت جامعه نبوده است که این امر خود تضعیف کننده است و از آنجا که قرار است منتخب مردم با هر میزان رای در سرنوشت تمام جامعه نقش آفرینی کند، بنابراین نباید نسبت به حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح به منظور مشارکت در تعیین سرنوشت خویش بی‌تفاوت ماند.

در این میان کسانی هستند که همچنان بین رای دادن و رای ندادن مردد مانده‌اند، تصمیم این گروه که اتفاقا کم هم نیستند می‌تواند سرنوشت انتخابات و کشور را تغییر دهد، پس بهتر است هرچه زودتر تصمیم بگیرند و چه بهتر که این تصمیم حضور در پای صندوق‌های رای باشد، تصمیم سرنوشت‌سازی که اقشار مختلف مردمی که در انتخابات‌ها حضور فعال دارند بر آن تاکید می‌کنند.

افرادی که هنوز تردید دارند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند بدانند که رای دادن راهکاری برای تحقق پیشرفت، ایجاد قدرت، تقویت امنیت و قرار گرفتن کشور در مسیر تحول و توسعه است. رای ندادن یعنی اجازه دهیم که دیگران برای ما انتخاب کنند و تصمیم بگیرند. بیایم با حضوری معنادار و پرشور علاوه بر اینکه از انتخابات به عنوان فرصتی برای بالندگی نظام اسلامی استفاده می‌کنیم خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم و اجازه ندهیم دیگران در سرنوشت ما دخیل باشند.

آری، واقعا مهم است که چه کسی رئیس جمهور می‌شود و اگر این انتخابات یا این که رئیس دولت بعدی چه کسی باشد، مهم نبود این همه رسانه‌های دنیا به آن نمی‌پرداختند و مردم را جهت حضور برای این عرصه مهم دلسرد نمی‌کردند. 

آنان که در تاریکی نشسته‌اند و روشنایی را می‌پایند، بدانند که اگر رئیس جمهور بعدی با این میزان مشارکت بر مسند نشست و خواسته‌های آن‌ها را پیگیری نکرد و پاسخ نداد چه گونه می‌خواهند از وی و دولت‌اش مطالبه کنند در حالی که اعتقادی به این جایگاه مهم و حساس نداشته و حاضر نشدند که رای و نظرشان را در خصوص این رکن اساسی اجرایی در کشور به صندوق بیندازند.

امید است که مردم فهیم و بصیر کشورمان در دور دوم انتخابات با شناخت و تصمیمی درست، هم پای صندوق رای بروند و هم کسی را به جایگاه مهم و راهبردی رئیس جمهوری هدایت کنند که حضورش هم در داخل و هم در عرصه بین‌الملل به نفع ملت و مملکت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار