مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تبلیغات شهری شور مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد

بازگشا گفت: بیلبورد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های شهری که به‌صورت روزانه توسط شهروندان دیده می‌شود، اهمیت بالایی دارد؛ چون همه شهروندان در فضای شهری تردد دارند و دیدن این ملاک‌ها و حرف نماینده‌ها باعث می‌شود تا بتوانند بخشی از شناخت خود را از طریق این بیلبورد‌ها به‌دست بیاورند.
کد خبر: ۶۷۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ - 03July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه (هشتم تیر ۱۴۰۳) برگزار شد و رقابت میان «محمدباقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی» و «مسعود پزشکیان» تا ساعت ۲۴ آن روز ادامه داشت و از میان این چهار نامزد، «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» به‌ترتیب نفرات اول و دوم شدند، اما از آنجا که آراء پزشکیان نتوانست به میزان تعیین شده در قانون برای تعیین رئیس‌جمهور برسد، انتخابات به دور دوم کشیده شده و دور دوم قرار است جمعه این هفته (۱۵ تیر) برگزار شود.

در آستانه این اتفاق مهم سیاسی در کشورمان، دستگاه‌های مختلف سعی در ترغیب مردم به شرکت در انتخابات و انتخاب بهترین فرد برای سِمَت ریاست‌جمهوری دارند.

تبلیغات شهری شور مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد

«علی بازگشا» مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس در مورد تبلیغات در دور اول انتخابات اظهار داشت: ما برای دور اول انتخابات، شش بسته تبلیغات محیط شهری و در مجموع ۲۷۰ بیلبورد و عرشه پل در سطح شهر تهران آماده کردیم و به ستاد انتخابات کشور و فرمانداری تهران پیشنهاد دادیم که شش بسته مساوی و نزدیک به عدالت آماده کنیم و برای تبلیغات محیطی در اختیار کاندیدا‌ها قرار دهیم.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به علت آماده کردن بسته‌های تبلیغاتی گفت: این کار با دو هدف انجام گرفت که یکی از آنها، افزایش شور مشارکت در انتخابات و دیگری بحث حفظ صیانت از منظر شهری بود تا به ستاد‌ها و نامزد‌ها کمک کنیم پوستر و بنر‌های خارج از عرف، کمتر در داخل شهر اکران کنند.

وی با اشاره به برگزاری قرعه‌کشی برای تبلیغات محیطی اظهار داشت: طرح ما مورد موافقت هیئت برگزاری انتخابات تهران قرار گرفت و ما مجوز‌های آن را گرفتیم و از رؤسای ستاد‌های انتخابات نامزد‌ها دعوت کردیم که در مراسم قرعه‌کشی برای تبلیغات شرکت کنند و تمام نمایندگان نامزد‌ها و نماینده‌های شورای نگهبان، شهرداری، وزارت کشور و فرمانداری در آن حاضر شدند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: ما شش بسته را به نامزد‌ها اعطا کردیم که در مجموع، ۲۷۰ سازه و حدود ۱۲ هزار متر مربع فضای تبلیغاتی در اختیار اینها قرار گرفت. طراحی بیلبورد‌ها برعهده ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها و چاپ و نصب آن (که یک کار تخصصی است) برعهده سازمان زیباسازی شهر تهران بود. همه کاندیدا‌ها در دو نوبت، طرح‌های خود را در سطح شهر تهران عوض کردند.

بازگشا افزود: برای تبلیغات دور دوم انتخابات نیز مراسم قرعه‌کشی با حضور نماینده دو نامزد برگزار شد و به هر کدام از نامزد‌ها ۵۰ بیلبورد و عرشه اعطا شد که تا زمان برگزاری انتخابات بتوانند یک بار از اینها استفاده کنند. این تبلیغات تا پایان زمان قانونی انتخابات ادامه خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که این کار‌ها چه تأثیراتی روی شناخت نامزد اصلح داشته است، اظهار داشت: ما برای رواج فضای انتخاباتی در شهر، کار‌های مختلفی انجام دادیم، کمپین‌های مختلفی برگزار و پوسترهای مختلفی را اکران کردیم که یکی از اینها اکران‌ پوسترهایی از ملاک‌هایی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به انتخاب کاندید اصلح ارائه کردند.

تبلیغات شهری شور مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد

بازگشا با اشاره به پوستر‌های «این عَلَم بر زمین نمی‌ماند» گفت: ما کاری را به‌عنوان «این عَلَم بر زمین نمی‌ماند» با این هدف که همه کاندیدا‌ها به یاد «شهید رئیسی» خدمت را شروع می‌کنند و ان‌شاءالله عَلَم دولت «خدمت» زمین نمی‌ماند، اکران کردیم که یکی از آنها، کار‌های حجمی از جمله نصب ۱۵ اِلِمان صندوق رأی بزرگ در سطح شهر بود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به انتخاباتی کردن فضای شهر تهران افزود: ما به انتخاباتی شدن فضای شهر کمک کردیم تا شور و نشاط انتخاباتی را تبلیغ کنیم.

تبلیغات شهری شور مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد

وی با اشاره به اهمیت بیلبورد‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های شهری گفت: بیلبورد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های شهری که به‌صورت روزانه توسط شهروندان دیده می‌شود، اهمیت بالایی دارد. همه شهروندان در فضای شهری تردد دارند و دیدن این ملاک‌ها و حرف نماینده‌ها باعث می‌شود تا بتوانند بخشی از شناخت خود از نامزدها را از طریق این بیلبورد‌ها به‌دست بیاورند. ما همه تلاش خود را کردیم که بهترین بیلبورد‌ها را در بهترین مکان‌ها که آمار بازدید بالایی دارند، نصب کنیم و در اختیار نامزد‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها