در نیشابور؛

مسابقات حفظ قرآن ویژه خانواده کارکنان انتظامی برگزار شد

سومین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه خانواده کارکنان انتظامی شهرستان نیشابور صبح امروز در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ - 25January 2016

مسابقات حفظ قرآن ویژه خانواده کارکنان انتظامی برگزار شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سومین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه خانواده کارکنان انتظامی شهرستان نیشابور کار خود را صبح امروز، پنجم بهمنماه با رقابت 200 نفر در این شهر برگزار شد.

حجتالاسلام هادی ایمانینژاد، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور در مراسم آغازین این مسابقات، با اشاره به دو امانت و ودیعه بسیار مهم قرآن وعترت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: ایشان میفرمایند: «قرآن کتاب قانون زندگی و سعادت بشریت است، مجری و مفسر آن همان عترت پیامبر یعنی ائمه معصومین(ع) هستند» اما متأسفانه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) این دو امانت به فراموشی سپرده شد.

وی یکی از مشکلات امروزه جوامع بشری را تفسیرهای شخصی و اشتباه برخی افراد و گروهکهای مزدور از قرآن دانست و ابراز کرد: تفسیرهای سلیقهای باعث شده گروهکهای تروریستی مانند داعش شکل گیرد و هر روز جنایاتی را با نام اسلام مرتکب و شاهد کشتار بسیاری از مسلمانان به دست این گمراهان باشیم.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی نیشابور، تصریح کرد: خداوند متعال را شاکریم در نظامی قرآنی و در سایه ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا خدمت میکنیم که این افتخاری بزرگ برای نظام و خصوصا نیروهای مسلح محسوب میشود.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات افراد و جامعه توسل به قرآن و ائمه(ع) است، اظهار کرد: امروزه هر چه علم و تکنولوژی پیشرفت میکند، به عظمت قرآن بیشتر پی میبریم، زیرا در قرآن کریم، این معجزه بزرگ پیامبر اسلام(ص) تمام رازهای زندگی و برخورد در شرایط مختلف قرار دارد.

حجتالاسلام ایمانینژاد هدف از برگزاری این جلسات را ترویج فرهنگ قرآنی و ترغیب افراد دیگر جامعه به سمت قرآن عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پلیس شهرستان نیشابور موفقیتهای خوبی را در زمینه حفظ و تفسیر قرآن کسب کرده که نمونه بارز آن شرکت بیش از 200 نفر از کارکنان و خانوادههای آنان در این دوره از مسابقات است.

وی مکتبی و قرآنی بودن را از دیگر شاخصههای پلیس برشمرد و افزود: رمز موفقیت کارکنان در انجام مأموریتها، پشتوانه معنوی آنان است که باعث تحقق نظم، امنیت و آرامش شهروندان شده است؛ ضمن اینکه پلیس با به کارگیری فرهنگ قرآنی در مأموریتهای خود میتواند زمینهأساز کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه باشد.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار