همزمان با شانزدهمین یادواره شهید شاخص ملی؛

کنگره شهید شاخص ملی دانش‌آموزی در استان مرکزی برگزار شد

همزمان با شانزدهمین یادواره شهید شاخص ملی، کنگره شهید شاخص ملی دانش آموزی احمد رضا عباسی و 36 هزار شهید دانش آموز کشور در استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵ - 25November 2013

کنگره شهید شاخص ملی دانش‌آموزی در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اراک، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در آئین شانزدهمین یادواره شهید شاخص ملی، اظهار داشت: عزت وعظمت ایران اسلامی در گرو خون شهدا، ایثار و از خودگذشتگی جانبازان دوران دفاع مقدس است.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری افزود: حضور دانش آموزان و تمامی اقشار جامعه در هشت سال دفاع مقدس از معجزات انقلاب اسلامی و رهبر کبیر آن است.

وی خلوص نیت، گذشت، ایثار، پیروی از ولایت و شهادت را از ارکان و مولفههای اصلی شکلگیری انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: ملت ایران و رهبر معظم انقلاب، محور اصلی این حرکت الهی می باشند چرا که با گذشت 35 سال از عمر انقلاب اسلامی این حرکت همچنان در مسیر خود در حال حرکت هستند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از مکتب عاشورا است، اظهار کرد: مردم ایران با دینداری و پایبندی به اصول اسلامی و با تبعیت از رهبری نظام بزرگترین قدرتهای مادی دنیا را در تنگنا قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه قدرت های سلطه و استکبار امروزه همه توان خود را برای مقابله با این حرکت الهی به کار گرفته اند تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تدبیری بدون جنگ و خونریزی و با محوریت ولی فقیه و با مبانی شیعه یک نظام وابسته به آمریکا را در منطقه ساقط کرد و در مقابل نظام استکباری جهان قرار گرفت.

سردار جعفری خاطر نشان کرد: دشمن با تحمیل جنگ در صدد براندازی انقلاب اسلامی برآمد که با یاری خداوند و روحیه ایثار طلبی مردم ایران جنگ تحمیلی فرصتی برای عرضه انقلاب و بیداری اسلامی در جهان مبدل شد.

وی در ادامه بیان کرد: شهیدان مسیر الهی و صحیح را تبیین کردهاند لذا با وجود سخت و طولانی بودن این مسیر باید در راستای حفظ و حرکت در این راه بکوشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: با گذشت زمان شناخت این راه، پایداری در دین،فهم و درک حقایق در زمینه دینداری سخت خواهد شد لذا باید در راستای بینش و شناخت دین قدم برداریم.

شایان ذکر است در پایان این آئین از تندیس، تمثال سه بعدی و سند سه جلدی شهید عباسی رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار