مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

پردیس سینمای ملل؛ نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است

حسین‌زاده گفت: با وجود اینکه مرز جغرافیایی بین ایران و افغانستان، عمری کمتر از ۲۰۰ سال دارد، اما مرزی بین قلب‌های این دو کشور وجود ندارد و دلبستگی عمیقی میان ایران و افغانستان حاکم است؛ بر همین اساس باید پردیس سینمای ملل را نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان دانست.
کد خبر: ۶۷۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ - 04July 2024

پردیس سینمای ملل؛ نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم افتتاح پردیس سینمایی ملل اظهار داشت: صبح سینمای تربت جام افتتاح شد و این نشان‌دهنده این است که اتفاقات خوبی در سینمای خراسان رضوی شکل گرفته است و فضاهای مناسب بیشتری برای تماشای فیلم در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره فیلم فجر سال گذشته شاهد حضور سه کارگردان مشهدی بودیم، افزود: در چند سال اخیر، شاهد تولید فیلم‌های سینمایی توسط هنرمندان خراسانی بودیم که نشان پیشرفت در عرصه صنعت سینما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: تیرماه ۱۴۰۰، تنها هفت سینما در استان وجود داشت، اما امروز این رقم به ۲۰ سینما و ۹۷ سالن در استان رسیده است. 

این مقام مسئول با اشاره به افزایش مخاطبان سینما در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، میزان فروش در سینما‌ها ۲۲ میلیارد تومان بود. در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۱۴۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. از ابتدای سال جاری تاکنون فیلم‌های تولیدی ۶۲ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که اطمینان داریم تا پایان سال، رکورد ۱۴۰۲ را خواهد شکست. 

حسین‌زاده در ادامه به خدمات دولت سیزدهم در عرصه سینما اشاره کرد و ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های بسیار خوبی از هنرمندان داشت. در دولت شهید آیت‌الله رئیسی، تلاش شد تا فیلمساز فیلم بسازد و سرمایه‌گذار سینما بسازد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین جایگاه مجتمع بازار ملل و علی‌الخصوص پردیس سینمای ملل پرداخت و گفت: پردیس سینمای ملل نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه دلبستگی عمیقی میان ایران و افغانستان وجود دارد، افزود: با وجود اینکه مرز جغرافیایی بین این دو کشور، عمری کمتر از ۲۰۰ سال دارد، اما مرزی بین قلب‌های این دو کشور وجود ندارد.  

این مقام مسئول یادآور شد: منطقه خراسان به واسطه وجود اقوام و ملل مختلف و برخورداری از نخبگان، می‌تواند فرصت‌های نابی را به وجود بیاورد که تاسیس پردیس سینمایی ملل نمونه این وحدت و استفاده از فرصت‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار