مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

حمایت از اقتصاد فرهنگ و هنر، رونق صادرات و ایجاد اشتغال را به همراه دارد

حسین‌زاده گفت: در صورت حمایت‌های لازم از اقتصاد فرهنگ و هنر شاهد جهش قابل توجهی در این بخش و رونق صادرات فرهنگی و ایجاد اشتغال خواهیم بود.
کد خبر: ۶۷۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷ - 17July 2024

حمایت از اقتصاد فرهنگ و هنر، رونق صادرات و ایجاد اشتغال را به همراه داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست رونمایی از دستاورد‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان در دولت سیزدهم که امروز در مشهد برگزار شد، به تشریح اقدامات انجام شده در این دوره پرداخت.

وی با اشاره به آسیب‌های فراوانی که در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا به مشاغل و فعالیت‌های فرهنگی و هنری وارد شد، اظهار داشت: با تأکیدات رئیس جمهور شهید مبنی بر مردمی‌سازی فعالیت‌ها، تلاش کردیم تا با به حداقل رساندن تصدی‌گری و نقش‌آفرینی در قالب شورای فرهنگی، از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش این آسیب‌ها استفاده کنیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اقدامات مهم این دوره را تقویت شبکه تولید، توزیع و ترویج در حوزه‌های مختلفی همچون کتاب و رسانه، توجه به عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در سطح استان، برگزاری رویداد‌های ملی و بین‌المللی متعدد از جمله جشنواره خورشید، جشنواره ملی تئاتر، استارت‌آپ‌های فرهنگی، حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ در شهرستان‌ها، رشد قابل توجه در حوزه تئاتر، موسیقی و سینما، افزایش سه برابری مخاطبان سینما، افزایش نه هزار و ۶۹۰ صندلی سینما در استان و افتتاح سینما در شهر‌های مختلف، رشد ۱۳ برابری صادرات صنعت چاپ، توجه ویژه به هنر‌های بومی و مذهبی، حمایت از فعالیت‌های قرآنی، توجه به حوزه زنان و خانواده و توانمندسازی بانوان در فعالیت‌های فرهنگی، آموزش مبلغین حجاب و عفاف، رشد در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر و جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی در این حوزه برشمرد.

این مسئول با تأکید بر ظرفیت‌های بالای استان خراسان رضوی در حوزه زائرپذیری و مرزی بودن، خواستار توجه ویژه به اقتصاد فرهنگ و هنر و اختصاص تسهیلات لازم برای رشد این حوزه شد و تصریح کرد: در صورت حمایت‌های لازم، شاهد جهش قابل توجهی در این بخش و رونق صادرات فرهنگی و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

حسین‌زاده با اشاره به ضرورت سرعت عمل در حوزه صنایع خلاق فرهنگی، هشدار داد که در صورت غفلت از این حوزه، خسارات جبران‌ناپذیری به کشور وارد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها