هشدار حزب‌الله به تل‌آویو: منتظر غافلگیری‌های ما باشید

یکی از مسئولان حزب‌الله با تاکید بر اینکه جبهه جنوب لبنان هرگز از جبهه غزه جدا نمی‌شود، گفت: ما اطلاعات لحظه‌ای از دشمن داریم، مواضع جدید اشغالگران را هدف قرار می‌دهیم و صهیونیست‌ها باید منتظر غافلگیری‌های جدید باشند.
کد خبر: ۶۷۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰ - 06July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رامی ابوحمدان»، نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: زمانی که جنگ در غزه متوقف شود در جنوب لبنان هم متوقف خواهد شد.

هشدار حزب‌الله به تل‌آویو: منتظر غافلگیری‌های ما باشید

آمریکا جدیتی در رسیدن به آتش بس غزه ندارد

ابوحمدان در گفتگو با العربی الجدید اظهار داشت: ما تا زمانی که نشانه‌های توقف جنگ در غزه را نبینیم به هیچ وجه درباره آتش بس در جنوب لبنان صحبت نمی‌کنیم. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر هیچ چیز جدیدی از خود ارائه نمی‌دهد و به دنبال ادامه جنایت‌ها در غزه است.

این نماینده حزب الله افزود: طرف آمریکایی تا زمانی که ارسال سلاح به اشغالگران را ادامه می‌دهد و هیچگونه گام عملی واقعی برای رسیدن به آتش بس برنمی‌دارد، ثابت می‌کند که در رسیدن به توافق آتش بس اصلاً جدی نیست. مقاومت در لبنان بار‌ها صراحتاً اعلام کرده تا زمانی که جنگ در غزه متوقف نشود، حزب الله به عملیات‌های خود ضد دشمن صهیونیستی ادامه خواهد داد و موضع ما هیچ تغییری نکرده است؛ بنابراین دشمن اگر تجاوز به غزه را متوقف نکند؛ جبهه جنوب لبنان هرگز متوقف نخواهد شد.

صهیونیست‌ها منتظر غافلگیری‌های جدید باشند

وی درباره تشدید حملات حزب الله طی چند روز گذشته علیه مواضع و پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر در پاسخ به ترور «محمد نعمه ناصر» ملقب به «حاج ابو نعمه» فرمانده نظامی حزب الله گفت: دشمن باید بداند نمی‌تواند هر یک از فرماندهان میدانی ما را هر زمان که خواست ترور کند و انتظار داشته باشد که ما پاسخی ندهیم. ما با معادله چشم در برابر چشم، به تجاوزات دشمن پاسخ می‌دهیم و صهیونیست‌ها باید منتظر غافلگیری‌های جدید از سوی حزب الله باشند.

رامی ابوحمدان افزود: مواضع جدیدی از دشمن وجود دارد که در تیررس حزب الله قرار گرفته است و اغلب مواضعی که مقاومت لبنان هدف قرار می‌دهد، مواضع جدید ارتش صهیونیستی هستند. این عملیات‌های حزب الله حامل دو پیام برای دشمن اشغالگر است: اول اینکه هر زمان صهیونیست‌ها از خطوط قرمز عبور کنند، حزب الله قاطعانه پاسخ خواهد داد. پیام دوم هم این است که ما مواضع جدید دشمن را هدف قرار می‌دهیم و این یعنی حزب الله همواره روی جمع کردن اطلاعات لحظه‌ای از دشمن کار می‌کند و نه تنها بانک اهداف از پیش تعیین شده‌ای دارد، بلکه هر موضع جدیدی که اشغالگران ایجاد کنند، در تیررس مقاومت خواهد بود.

حزب‌الله جدیدترین مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد

وی تصریح کرد: بر این اساس ما به دشمن اخطار می‌دهیم که جدیدترین تحرکات آن را دنبال می‌کنیم و با دقت حملات خود را انجام می‌دهیم. تهدیدات اشغالگران هیچ تاثیری بر ما ندارد و ما هرگز هیچ گونه تجاوزی به لبنان را تحمل نمی‌کنیم. دشمن صهیونیستی باید بداند هرگز نمی‌تواند کاری که در فلسطین انجام می‌دهد را در لبنان هم انجام بدهد. ما سقف عملیات‌های خود را در همه سطوح بالا می‌بریم و این حامل پیام‌های واقعی و جدی در میدان برای اشغالگران است.

این مسئول حزب الله درباره نتایج شکست مذاکرات آتش بس در غزه و اینکه آیا این امر منجر به آغاز یک جنگ فراگیر در لبنان می‌شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها گزینه‌ای جز رسیدن به آتش بس پیش روی خود نمی‌بینند، اما هر اتفاقی ممکن است بیفتد. جنگ گسترده چیزی است که صهیونیست‌ها دائماً درباره آن صحبت می‌کنند، در حالی که هیچ گونه آمادگی برای ورود به آن ندارند. ما همواره گفته‌ایم که به دنبال جنگ نیستیم، اما اگر چنین جنگی بر ما تحمیل شود، وظیفه اخلاقی، انسانی و ملی خود را انجام می‌دهیم و برای آن آماده‌ایم و این جنگ هرگز طبق محاسبات صهیونیست‌ها پیش نخواهد رفت.

غرب و آمریکا تنها به فکر منافع اسرائیل هستند

ابوحمدان در پاسخ به کسانی که از تهدیدات صهیونیست‌ها مبنی بر تبدیل کردن بیروت به غزه دوم می‌ترسند، تاکید کرد: این اتفاق هرگز نخواهد افتاد، مقاومت در لبنان کاملاً آماده است و با چشمان باز در میدان حضور دارد.

وی درباره مذاکراتی که اخیراً میان «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی وی برای آرام کردن اوضاع جنوب لبنان انجام شده است، گفت: همه پیشنهاداتی که آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و همه غربی‌ها ارائه می‌دهند، تنها در خدمت منافع اسرائیل است و هوکشتاین و لودریان هم چیز جدیدی ارائه ندادند. پاسخ ما همان است که قبلاً گفته‌ایم، زمانی که جنگ در غزه متوقف شود، در لبنان هم متوقف می‌شود و ما هرگز بر سر خون مردم خود و فداکاری‌های آنها معامله نمی‌کنیم.

این نماینده حزب‌الله درباره شایعات مطرح شده در رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر اینکه هوکشتاین، پیشنهاد خلع سلاح حزب الله در جنوب لبنان و عقب نشینی نیرو‌های رضوان به فاصله ۱۰ کیلومتری از مرز‌ها را داده است، اظهار داشت: هوکشتاین هیچ چیز جدیدی مطرح نکرده و نیرو‌های رضوان از فرزندان کشور ما هستند. غرب و آمریکا دائماً می‌گویند که لبنان باید چه کار کند، اما هرگز نگفته‌اند اسرائیل چه کاری باید انجام دهد. آنها همواره به دنبال تامین منافع صهیونیست‌ها بوده‌اند و هرگز این رژیم را به خاطر جنایت‌های آن محکوم نکرده‌اند.

رامی ابوحمدان در پایان تاکید کرد: همانطور که گفتیم زمانی که تجاوز به غزه متوقف شود، جبهه جنوب لبنان هم آرام می‌شود، اما این بدان معنا نیست که بعد از توقف جنگ غزه ما به سمت مذاکرات می‌رویم؛ زیرا ما مشکلی را آغاز نکرده‌ایم که بخواهیم به خاطر آن مذاکره کنیم و هرگز بر سر حقوق خود معامله نخواهیم کرد. ما برای حمایت از غزه و مردم آن و همچنین منافع ملی لبنان وارد نبرد با دشمن صهیونیستی شدیم، اما پرونده‌های دیگری نیز وجود دارد که در زمان مناسب درباره آن صحبت خواهیم کرد و به طور کلی نتایج اتفاقاتی که امروز رخ می‌دهد به نفع لبنان خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار