در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج در مکه مطرح شد؛

قدردانی سرپرست حجاج ایرانی از مشارکت مردم و زائران کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری

در آخرین نشست شورای برنامه ریزی بعثه و سازمان حج در مکه سرپرست حجاج ایرانی ضمن تشکر از همکاری کشور میزبان، از مشارکت مردم و زائران کشورمان در انتخابات ریاست‌جمهوری تقدیر کرد وآن را برگ زرین دیگری در تاریخ حج‌گذاری زائران ایرانی در انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۶۷۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸ - 07July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه تشکیل جلسه داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این جلسه اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از آزمون بزرگی که مورد توجه جهانیان بود، سرفراز بیرون آمدند و پیش‌بینی مقام معظم رهبری که فرمودند تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر از مرحله قبل خواهد بود، تحقق یافت.

قدردانی سرپرست حجاج ایرانی از مشارکت مردم و زائران کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری

سرپرست حجاج ایرانی از زحمات و تلاش‌های همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در عربستان قدردانی و تشکر کرد و همگان را به محترم شمردن ایام ماه محرم و اسارت آل‌الله (ع) فراخواند.

وی با بیان اینکه مردم همچون چهار دهه گذشته، خود را در برنامه‌های کشور شریک و سهیم می‌دانند، ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور منتخب بر اساس منویات مقام معظم رهبری به وعده‌های انتخاباتی در مناظرات و راه‌های رفاه و آرامش و امور فرهنگی که باعث سرفرازی و موفقیت ملت ایران شود، اقدام کند.

در ابتدای این نشست «اصغر حاجی‌زاده» مدیر تغذیه و تدارکات سازمان حج گزارشی از برنامه‌های این بخش در حج امسال ارائه کرد و به طبخ ۱۸ نوع غذا در ناهار، ۲۲ نوع غذا در شام و هشت نوع صبحانه گرم و صرفه‌جویی‌های انجام شده اشاره کرد.

وی بازخورد برنامه غذایی ایام تشریق را خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده، راهکار‌های نوین در حج امسال تدبیر و اجرایی شد و برای حج آینده نیز پیشنهادات جدیدی اماده شده است که در هماهنگی و تعامل با واحد اسکان و دیگر بخش‌های مرتبط پیگیری خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با مثبت توصیف کردن گزارش ارائه شده تاکید کرد: رضایتمندی زائر اولویت دارد و آسیب‌شناسی‌ها و نظرخواهی‌ها در این ارتباط مورد توجه جدی و دقیق قرار گیرد.

در ادامه این نشست «غلامرضا رضایی» معاون حج و عمره سازمان حج کاهش بیش از ۲۳۰ نفر از کارگزاران سازمان و بعثه در حج امسال نسبت به حج‌های گذشته را یادآور شد و گفت: سال قبل ۸۴ هزار و ۷۶۰ مورد و امسال ۸۵ هزار و ۶۱۶ قربانی صورت گرفت که نشان‌دهنده افزایش تعداد حج گزاران حج تمتع است.

وی همچنین به پیگیری‌های صورت‌گرفته برای راه‌اندازی سفر‌های عمره اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه انجام شده است و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی در خصوص هزینه و بسته‌های سفر صورت خواهد گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی هم تاکید کرد: کاهش نیروی انسانی باید با تدبیر و استفاده از ظرفیت‌های دیگر باشد تا زائر صدمه نبیند و این کار با برنامه ریزی روان‌تر نیز خواهد شد.

دکتر «طاهر درودی» معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر نیز به کاهش مراجعات به درمانگاه‌ها و مطب‌ها با توجه به خروج بیش از نیمی از حجاج از عربستان اشاره کرد و گفت: ۹ بیمار دیگر امروز برای ادامه مداوا از طریق فرودگاه جده برای ادامه درمان به ایران منتقل شدند و انتقال هشت بیمار دیگر که وضعیت دشوارتری دارند، با هماهنگی شرکت بیمه در حال پیگیری است.

در پایان این نشست، سرپرست حجاج ایرانی با برشمردن برخی اتفاقات و رفتار‌های کشور میزبان در حج امسال تصریح کرد: برخی از این رفتار‌ها جای شگفتی داشت؛ چون مسئولین این کشور در همه برنامه‌های حج در طول سال‌ها آرشیو بزرگی از فیلم و عکس دارند که همه گویای صداقت، صراحت و خیرخواهی خادمین زائرین ایرانی برای همگان به‌ویژه خادمان ضیوف‌الرحمان در این کشور است.

وی افزود: ما دو کشور همسایه و برادریم و باید هم‌افزایی داشته باشیم. ایرانی‌ها نشان داده‌اند که اقدامات‌شان توأم با آرامش، نظم و هم‌اندیشی است و اگر در کار گروهی از دیدگاه‌های آنها استفاده شود، در ارائه خدمات به زائرین نتیجه بهتری خواهد داشت و شایسته است با برادران و خادمین ایرانی با لحن و صفای دیگری صحبت شود.

رئیس سازمان حج و زیارت هم وفاق و همدلی میان بعثه و سازمان حج را عامل برگزاری حجی خوب و موفق دانست و گفت: رهنمود‌های سازنده نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همواره و در مراحل مختلف گره گشا و کارگشا بوده است. 

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار