همزمان با ایام سوگواری محرم؛

برنامه‌های «ماه به روایت آه» در فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود

فرهنگسرای سلامت مصادف با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، برنامه‌های این ایام را با عنوان «ماه به روایت آه» از ۱۶ تیر تا ۲ مرداد برگزار می‌کند.
کد خبر: ۶۷۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ - 07July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، ویژه‌برنامه «ماه به روایت آه» مصادف با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، از تاریخ ۱۶ تیر تا ۲ مرداد در فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود.

قیام امام حسین (ع)، حماسه کربلا و نقطه اوج آن واقعه عاشورا، چنان عظیم و سترگ است که از سال ۶۱ قمری نه‌تنها تا امروز که تا ابدیت هستی و بنی‌آدم در این جهان اثیری به خواست و مشیت الهی مستمر باشد به سبب عظمت رخدادش، همواره نقل روایت خاص و عام مردم جهان و به ویژه جامعه مسلمانان بوده، هست و خواهد بود.

فرهنگسرای سلامت در محرم ۱۴۰۳ خورشیدی (۱۴۴۶ قمری) بر آن شد تا در کنار تعزیت بر مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان در دشت کربلا، به معرفی بسته برنامه «ماه به روایت آه» بپردازد.

برنامه‌های «ماه به روایت آه» در فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود

در این بسته برنامه نوجوانان سهم ویژه‌ای دارند. مهمترین شرکت‌کنندگان در عزاداری‌های محرم، کودکان و نوجوانان هستند و آنها می‌توانند بیشترین بهره را بگیرند و آینده جامعه را با سبک زندگی حسینی و با معرفت حضرت امام حسین (ع) بسازند. به همین دلیل طبق هماهنگی‌های به عمل آمده ویژه برنامه‌هایی با موضوعیت ایام محرم برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

ویژه‌برنامه قاصدان کربلا با مشارکت حلقه بچه‌های فرهنگسرا در قالب هیئت متوسلین به حضرت قاسم ابن الحسن (علیه‌السلام) به سیاه‌پوشانی کردن فرهنگسرای سلامت روز شنبه (۱۶ تیر) پرداخته شد.

ویژه‌برنامه «راه نشانم بده»، در قالب برپایی موکب پذیرایی در سومین شب محرم (۱۹ تیر) و شب تاسوعای حسینی (۲۴ تیر) توسط نوجوانان هیئت متوسلین به حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود.

همچنین محفل عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی و معرفی کتاب «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد، اقامه نماز جماعت و پذیرایی ناهار توسط نوجوانان دختر فرهنگسرا «هیئت متوسلین به حضرت رقیه (سلام الله علیها)» در تاریخ ۲۱ تیر در فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود.

«تو کجای قصه عاشورایی؟» عنوان برنامه‌ای است که در چهارمین نشست نوجوانان حلقه بچه‌های ایران آینده، با حضور نوجوانان کنشگر بچه کتابخوان و اهل قلم به بحث و گفت‌وگو حول محور محرم و عاشورا، در تاریخ ۱۸ تیر در کتابخانه سلامت برگزار می‌شود.

«نامه‌ای به امام حسین (علیه السلام)» عنوان دیگر برنامه‌ای است که در پنجمین نشست نوجوانان حلقه بچه‌های ایران آینده، با حضور نوجوانان کنشگر بچه کتابخوان و اهل قلم به بحث و گفتگو حول محور شخصیت امام حسین (علیه السلام) و واقعه عاشورا، در تاریخ ۲۳ تیر در کتابخانه سلامت برگزار می‌شود.

«آیین سنتی تعزیه» عنوان برنامه‌ای است که با برپایی مجالس آئینی تعزیه‌خوانی توسط هیئت متوسلین به قمر بنی‌هاشم (علیه‌السلام) توسط گروه تعزیه داران شهرستان دماوند به سرپرستی حجت‌الله لطیفی به‌مدت شش شب از تاریخ ۲۸ تیر تا ۲ مرداد برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه «ماه به روایت آه» در فرهنگسرای سلامت واقع در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار