عضو هیئت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه:

شهید امیرعبداللهیان نگرش دفاع از مظلوم را در جهان گسترش داد

عامری گفت: بعد از واقعه غزه شهید امیرعبداللهیان به دیپلمات مقاومت تبدیل شد و نگرش دفاع از مظلوم را در جهان گسترش داد. 
کد خبر: ۶۷۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ - 07July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «داود عامری» عضو هئیت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه در مراسم دیپلمات دانشور (منظومه فکری و دستاوردهای علمی وزیر شهید حسین امیرعبداللهیان) که صبح امروز (یکشنبه) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان معتقد بود با درک درست از نظم جدید جهانی و چگونه‌ زیستن در آن و اینکه بر چه اصولی رشد خواهد کرد باید یک سیاست مستقل داشته باشیم.

شهید امیرعبداللهیان نگرش دفاع از مظلوم را در جهان گسترش داد

وی با تاکید بر اینکه شهید امیرعبداللهیان بر این باور بود که هیچ‌ کشوری بدون درک درست از منظومه جهانی نمی‌تواند سیاست درستی داشته باشد، گفت: شهید امیرعبداللهیان یک عالم متفکر، دانشمند در سیاست خارجی و تعمق مسائل جهانی بود.

عضو هیئت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه عنوان کرد: شهید امیرعبداللهیان از عمق نگاهی برخوردار بود که تعامل خردمند با کشورهای همسایه ایجاد کرد.

عامری خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان به سبب درک از جهان همواره طرفدار فلسطین و آرمان فلسطین بود؛ منظومه شهید امیرعبداللهیان بدون آرمان فلسطین و دفاع فلسطین یک منظومه ناقص است و او همواره می‌گفت با توجه به راهبردهای جمهوری اسلامی باید از مظلومان جهان دفاع کنیم. 

عضو هیئت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه افزود: بعد از واقعه غزه شهید امیرعبداللهیان به دیپلمات مقاومت تبدیل شد و نگرش دفاع از مظلوم را در جهان گسترش داد. 

وی گفت: یکی از منظومه‌های فکری امیرعبداللهیان توجه، گسترش و عمق‌بخشی صلح براساس عدالت بود. 

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار