پیام فرمانده انتظامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

سردار «ملکی» با صدور پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت.
کد خبر: ۶۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ - 07July 2024

پیام فرمانده انتظامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «عزیزاله ملکی» فرمانده انتظامی استان گیلان با صدور پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (ص):"اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة"
به درستی که حسین (ع) مصباح هدایت و کشتی نجات است.

محرم، نماد اردات تمامی آزادگان جهان به مقام ولایت و مکتب شهادت و سربلندی و آزادی‌خواهی است، مکتبی که در آن آزادمنشی را درس می‌دهند، ماهی که حضرت امام حسین (ع) راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را نه فقط به شیعیانش، بلکه به همه آزاد اندیشان جهان آموخت تا سرمشقی تاریخ‌ساز باشد.

بشریت باید عاشورا و قیام حسینی را زیر ذره‌بین عقل و منطق قرار دهد و نیاز‌های فراوان فکری، عقیدتی و انسانی خود را در پرتو آن جستجو کند تا در سایه این کنکاش، هر چه بیشتر در راه بهبود حیات معنوی و درست خویش قدم گذارد و درون و برون خویش را از قید و بند‌های خرافی، پالایش کند.

ملت مسلمان و ولایتمدار ایران از دیرباز با شور و شعور حسینی زیسته و انقلاب سرافراز و پیروز خود را الهام گرفته از نهضت عاشورا و عزت و سربلندی خود را وام‌دار حماسه حسینی (ع) می‌دانند.

اقامه عزا، تعظیم مکتب عاشورا و ترویج فرهنگ آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی در طول تاریخ موجب زنده نگهداشتن پیام "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" گردیده و معمار کبیر انقلاب اسلامی چه زیبا فرمودند: "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".

کارکنان انتظامی استان گیلان ضمن تامین امنیت مراسم و هیئات مذهبی و دسته‌جات عزاداری همراه با سایر شهروندان در مراسم عزای سید الشهداء حضور دارند و انتظار داریم تا در تعظیم شعائر و عزاداری‌ها با عمل به هنجار‌های اجتماعی به ویژه رعایت حجاب و پوشش اسلامی و توصیه انتظامی و ترافیکی، ماموران انتظامی را در برقراری امنیتی مطلوب در استان یاری دهند.

اینجانب فرا رسیدن ایام ماه محرم و عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مسلمانان، شیعیان و عموم ملت سلحشور و آزاد اندیش ایران اسلامی و تمامی رزمندگان، ایثارگران، خانواده معظم شهدا، کارکنان خدوم مجموعه انتظامی و مردم ولایتمدار استان گیلان تسلیت عرض می‌نمایم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار