عضو دفتر سیاسی جنبش أمل:

پیام مقاومت عراق و یمن به جهان عرب/ ایستادگی فقط نقش گروه‌های هم‌مرز نیست

«قبلان» گفت: مقاومت عراق این پیام را ارسال می‌کند که ایستادگی فقط نقش گروه‌های هم‌مرز مانند لبنان نیست و همانند تمام مواضع تاریخی، مقاومت عراق در این نبرد حضور دارد. 
کد خبر: ۶۷۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰ - 08July 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن قبلان» عضو دفتر سیاسی جنبش أمل در گفت‌وگویی به حمایت مقاومت اسلامی عراق و یمن از مردم مظلوم فلسطین در نبرد غزه اشاره کرد و اظهار داشت: نقاط مشترکی بین عراق و یمن وجود دارد؛ این نقاط اشتراک چیست؟ این دو مردمی عرب و مسلمان هستند که متحمل رنج‌ها، فتنه‌ها، جنایات و جنگ‌هایی شدند که هیچ کس جز عده‌ای اندک کنار آنها نایستاد! آن هم زمانی فرزندان یمن در حملات هوایی قتل‌عام می‌شدند و تروریسم تحت حمایت محور عربی-غربی هر جنایتی را در عراق مرتکب می‌شد.

پیام مقاومت عراق و یمن به جهان عرب/ ایستادگی فقط نقش گروه‌های هم‌مرز نیست

عضو دفتر سیاسی جنبش أمل گفت: مقاومت عراق از لحاظ التزام به ارزش‌ها، اخلاق، دین و موضوعات عدالت‌محور و در رأس آنها فلسطین بیانگر یک گرایش اصیل در میان مردم این کشور است. معتقدم واکنش مقاومت عراق و یمن در پاسخ به تمام کسانی بود که توقع داشتند این دو ملت، واکنش منفی به حالت بی‌تفاوتی جهان عرب و اسلام نشان دهند. 

قبلان با تاکید بر اینکه مقاومت عراق فاصله‌ها را کنار زده و به مقاومت در غزه می‌گوید که تنها نیست، تصریح کرد: مقاومت عراق این پیام را ارسال می‌کند که ایستادگی فقط نقش گروه‌های هم مرز مانند لبنان نیست و همانند تمام مواضع تاریخی عراق در این نبرد حضور و به آن التزام دارد. 

وی با بیان اینکه ضربات مقاومت دردناک است، گفت: در صورت توسعه تحولات، عراق با امکانات فراوان خود از جمله نیروی انسانی، اقتصاد، توان، قدرت و جایگاه در این نبرد حضور خواهد داشت. 

عضو دفتر سیاسی جنبش أمل تصریح کرد: یمنی‌ها دیدگاه اهتمام به جایگاه جغرافیایی را مطرح کردند و به کشور‌های عربی این پیام را دادند که جایگاه جغرافیایی شما استراتژیک است. شما در قلب جهان هستید و از آورده‌های این منطقه بهره ببرید و گذرگاه‌های دریایی در اختیار شماست.

قبلان گفت: یمنی‌ها امروز می‌گویند که فقط باب المندب و اداره آن را در اختیار داریم ببنید چطور به بخش سخت معادلات تبدیل شدیم. 

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار