رئیس پژوهشکده شورای نگهبان مطرح کرد؛

دخالت مستقیم آمریکا در آوارگی ۴۰ میلیون انسان در ۸۵ کشور

کدخدایی دخالت آمریکا در آواره شدن ۴۰ میلیون نفر در ۸۵ کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: آمریکا نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد چراکه آنها ناقض اصلی حقوق بشر در جامعه جهانی هستند.
کد خبر: ۶۷۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ - 08July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «عباسعلی کدخدایی» رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدانان شورای نگهبان در همایش نیمه‌پنهان حقوق بشر غربی (مروری بر نیم‌قرن جنایت آمریکا، اروپا و اسرائیل) اظهار داشت: آنچه ما به‌عنوان حقوق بشر از سوی مدیران حقوق بشر می‌شنویم یک امر دروغ است که با معیار‌ها و استاندارد‌های دوگانه اعمال می‌کنند. 

وی حقوق بشر را مورد تایید و تاکید ادیان الهی دانست و با بیان اینکه ما معتقد به حقوق بشر هستیم، عنوان کرد: بحث امروز، بحث از رفتار‌ها و عملکرد کشور‌هایی است که با دروغ به‌عنوان دفاع از حقوق بشر در دنیا جنایت می‌کنند. اگر بخواهیم فهرستی از جنایات استکبار جهانی مثل آمریکا داشته باشیم، این فهرست به زودی به پایان نمی‌رسد. 

دخالت مسقیم آمریکا در آوارگی ۴۰ میلیون انسان در ۸۵ کشور

عضو حقوقدانان شورای نگهبانی تصریح کرد: نژادپرستی در رأس جنایات آمریکایی‌هاست که تا دهه ۶۰ رسما و قانونا اعمال می‌شد. بحث آن‌ها برای نژاد برتر تا دهه ۶۰ در قانون آنها اعمال می‌شد و این امر همچنان در جامعه جهانی ادامه دارد و کشور‌های آمریکایی و اروپایی دچار آنها هستند. 

کدخدایی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که زیاد بیان شده و آمریکایی‌ها به غلط به آن افتخار می‌کنند، دخالت آمریکایی‌ها در تغییر دولت‌ها و جنگ‌هایی است که در جهان صورت می‌گیرد. ما گوانتانامو را هنوز فراموش نکرده‌ایم؛ سال ۲۰۲۲ گزارش گزارشگر حقوق بشر گزارش داده که این زندان لکه ننگی بر چهره آمریکاست. 

وی تاکید کرد: ۸۵ کشور جهان آسیب‌های جدی از دخالت آمریکا در قالب عملیات نظامی دیده است و آمریکایی‌ها به‌صورت مستقیم در آن دخالت کرده‌اند و از نتیجه این قضایا، ۴۰ میلیون نفر آواره شده‌اند. اینها گوشه‌ای از اقدامات این دولت مدعی حقوق بشر بوده است؛ آیا می‌توان کسی که دست ناپاک حقوق بشر است را به عنوان مدعی شناخت. 

کدخدایی دخالت آمریکا در آواره شدن ۴۰ میلیون نفر در ۸۵ کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: آمریکا نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد چراکه آنها ناقض اصلی حقوق بشر در جامعه جهانی هستند. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار