نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دنیا بداند که ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اهمیت زیادی برخوردار است و مردم سعی کنند، اصلح‎‌ترین فرد را انتخاب کنند، گفت: دنیا بداند که ملت ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) بوده و است.
کد خبر: ۶۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ - 26January 2016

دنیا بداند که ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) است

به گزارش گروه سایررسانه های دفاع پرس، آیتالله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز، ششم بهمن در همایش طلیعه حضور که باحضور خواهران طلبه جدیدالورود به حوزههای علمیه استان در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد، سه مرحله را برای رسیدن به موفقیت در راه کسب علم در حوزههای علمیه و سیر و سلوک الی الله برشمرد.

 

وی در این راستا افزود: مرحله اول سیر به سمت خدا مشارطه است، طلاب باید هدف از ورود به حوزههای علمیه را خدمت به دین خدا بدانند و خواهران طلبه باید این موضوع را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و در غیر این صورت دراین راه به هدف اصلی خود نخواهد رسید.

 

امام جمعه تبریز مرحله دوم سلوک الی الله را مراقبه عنوان کرد و ادامه داد: مراقبه یعنی اینکه مراقب باشیم تا حتی یک روز از عمرمان نیز به هدر نرود و روزی نباشد که مطلبی یاد نگرفته باشیم. چنانچه خداوند در آیات شریف سوره عصر میفرماید: همه انسانها زیانکارند؛ چراکه عمر آنها در حال سپری است مگر کسانی که 4 خصلت ایمان، عمل صالح، توصیه به حق و توصیه به صبر را داشته باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) با این مضمون که «شما را به تقوای الهی و نظم کارهایتان توصیه میکنم»، تأکید کرد: طلبهها باید کارها و زندگانی خود را با نظم و برنامه دنبال کنند؛ چراکه اگر کسی از بزرگان به مقامات معنوی رسیدهاند از همین نظم در کارهایشان بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان محاسبه را مرحله سوم این مسیر عنوان کرد و ادامه داد: خواهران طلبه باید حساب و کتاب کارهای خود را چه از نظر تحصیلی و چه از نظر تهذیبی داشته باشند. در هر زمانی کسب علوم دینی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این عرصه خواهرانی هستند که حتی تا درجه اجتهاد هم پیش رفتهاند.

 

آیتالله مجتهد شبستری با اشاره به شبههافکنیها و بمباران تبلیغاتی دشمن علیه اسلام، نقش طلاب در مقابل این تهاجم را برجسته دانست و افزود: بنده در جلسات مختلف گفتهام که در امر آموزش و در مدارس باید از طلاب جهت پاسخ به شبهات دانشآموزان استفاده شود، لذا طلاب برای این امر باید آمادگی لازم را داشته باشند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ضمن دعوت از همه آحاد ملت جهت حضور در این حرکت عظیم، گفت: با حضور گسترده در این راهپیمایی، دنیا باید بداند که ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) بوده و است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به انتخابات اسفند ماه سالجاری، بر اهمیت شرکت حداکثری در این انتخابات تأکید کرد و یادآور شد: طبق سخنان مقام معظم رهبری، کلید اسلامیت کشور در مجلس خبرگان است؛ فلذا انتخابات خبرگان از اهمیت ویژهای برخوردار است. ازسویی مردم ضمن حضور گسترده در این انتخابات، افراد اصلح را انتخاب کنند.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار