افتتاح یادمان شهدای گمنام طرقبه+ تصاویر

در مراسمی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، نماینده مردم چناران، طرقبه، شاندیز در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان محلی، خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت؛ آئین بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام شهر طرقبه برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ - 10July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آئین بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام شهر طرقبه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسملین «محمدحسن ایزدی» امام جمعه طرقبه، «حسین امامی‌راد» نماینده مردم چناران، طرقبه، شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی، «احمد محبی» شهردار طرقبه، جمعی از مسئولان محلی، خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت امروز (چهار‌شنبه) در مجموعه تفریحی و گردشگری «چالیدره» برگزار شد.

در این برنامه؛ حجت‌الاسلام ایزدی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس برخی روایات؛ هر نقطه‌ای که در آن مکان مقدسی مثل مسجد یا حسینیه‌ بنا می‌شود؛ پیش از ساختنش، آن مکان از سوی خداوند مورد عنایت قرار می‌گیرد. بر همین اساس؛ مزار شهدای گمنام در این منطقه نیز، مورد عنایت پروردگار واقع شده است.

امام جمعه طرقبه در پایان صحبت خود درباره اهیمت کار فرهنگی در محل مزار شهدای گمنام طرقبه گفت: اقدامات فرهنگی در این مکان به قدری باید عمق پیدا کند که هرگاه نام طرقبه بر سر زبان‌ها آمد مردم، این شهر را با شهدای گمنام آن بشناسند؛ همان طور که امروز شهر مشهد با نام امام رضا (ع) شناخته شده است.

در بخش دیگری از این برنامه؛ محبی در سخنانی با اشاره به اینکه طرقبه ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، افزود: بزرگترین افتخار شهرداری طرقبه خدمت به شهیدان و خانواده‌های آنها است. طی یک سال گذشته؛ شورای اسلامی و شهرداری طرقبه در حوزه مسائل فرهنگی با محوریت شهدا، دو برنامه را در دستور کار خود داشته است؛ نخست، ترمیم نصب و بهسازی تصاویر و المان‌های شهدا در سطح شهر و دوم؛ طراحی و بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام.

شهردار طرقبه در تکمیل صحبت خود یادآور شد: با توجه به شرایط جو حاکم بر این منطقه؛ احداث یادمان شهدای گمنام طرقبه، به رغم تمامی مشکلاتی که در پیش بود، بحمدالله انجام شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این طرح به بهره‌برداری رسید.

سه شهید گمنام عملیات‌های «بدر» و «والفجر هشت» و همچنین «تک دشمن در سال ۱۳۶۷» که سن تقریبی آن‌ها در زمان شهادت ۲۰ و ۱۹، ۱۸ سال تخمین زده شده و توسط کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در «شرق دجله»، «فاو» و «جزیره مجنون» تفحص شدند ششم مهر ۱۳۹۲ همزمان با هفته دفاع مقدس در طرقبه تشییع و در مجتمع رفاهی چالیدره به خاک سپرده شدند.

افتتاح یادمان شهدای گمنام در طرقبه+ تصاویر

افتتاح یادمان شهدای گمنام در طرقبه+ تصاویر

افتتاح یادمان شهدای گمنام در طرقبه+ تصاویر

افتتاح یادمان شهدای گمنام در طرقبه+ تصاویر

افتتاح یادمان شهدای گمنام در طرقبه+ تصاویر

افتتاح یادمان شهدای گمنام در طرقبه+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها