لالایی مادران برای باب‌الحوائج شش‌ماهه کربلا

مراسم به‌منظور بزرگداشت مقام حضرت علی‌اصغر (علیه‌السلام) برگزار شد، مراسمی که میزبان آن، خودِ حضرت بودند و هرکه در این روضه شرکت کرد، یا از دور، دلش همراه و یا میهمان حضرت باب‌الحوائج بود.
کد خبر: ۶۷۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ - 12July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، همایش «شیرخوارگان حسینی» صبح امروز (جمعه) مصادف با ششمین روز محرم‌الحرام ۱۴۴۶ ه‍. ق با حضور مادران و طفلان‌شان همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

میزبان حضرت علی‌اصغر (ع) بود

مراسم به‌منظور بزرگداشت مقام حضرت علی‌اصغر (علیه‌السلام) برگزار شد؛ مراسمی که میزبان آن، خودِ حضرت بودند و هرکه در این روضه شرکت کرد، یا از دور، دلش همراه و یا میهمان حضرت باب‌الحوائج بود.

هرکه با نیتی آمده بود

گروه‌های مختلفی به این برنامه آمده بودند؛ برخی از آن‌ها مادر بودند و برخی هم مادر نبودند؛ بعضی‌هایشان طفل چندماهه داشتند و بعضی هم طفل چندساله؛ اما هر کدامشان به نیتی آمده بودند؛ یکی نذر داشت و دیگری مشکلی که می‌دانست به‌دستان باب‌الحوائج شش‌ماهه کربلا باز می‌شد و یکی دیگر نیز می‌خواست فرزندش را با این فضا آشنا کند تا زمانی که بزرگ شد، سرباز حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شود؛ چراکه حتی بسیاری از علما هنگامی که به گره‌های بزرگی برمی‌خورند، به این طفل شش‌ماهه توسل می‌کنند و به لطف خدا مشکل‌شان حل می‌شود.

همدردی با حضرت رباب (س)

بسیاری از مادران، در مورد علت حضور خود می‌گفتند که ما به‌خاطر حضرت علی‌اصغر (علیه‌السلام) آمده‌ایم؛ در میان مادران و کودکانی که در این برنامه می‌دیدم، یکی از آن‌ها بسیار توجه مرا به خودش جلب کرد و آن، خانمی بود که زیرانداز سبزی پهن کرده و روی آن لباس‌های یک نوزاد به‌همراه یک بطری آب و یک عروسک را قرار داده بود؛ او این کار را برای همدردی با حضرت رباب (سلام الله علیها) انجام داده و آرام‌آرام ذکر می‌گفت.

لالایی مادران برای باب‌الحوائج شش‌ماهه کربلا

روضه‌ای که مداح نمی‌خواست

گریه کودکان در این مراسم، روضه‌ای بود برای خودش که مداح نمی‌خواست و صحنه‌های زیبایی به چشم می‌خورد؛ مادران، کودکانِ خود را روی دست گرفته بودند و مجری به مادران تأکید می‌کرد که بگذارید بچه‌هایتان گریه کنند و در انتها هم مادران طفلان خود را روی دست گرفتند و به باب‌الحوائج کوچک کربلا متوسل شدند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها