آیت‌الله اراکی:

سیاست شهید رییسی در راستای تحقق حکومت اسلامی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بخواهیم حکومت ما اسلامی و الهی باشد، باید تسلیم امر خداوند باشیم و سیاست شهید رییسی هم در این راستا بود.
کد خبر: ۶۷۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱ - 13July 2024

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «محسن محمدی‌ اراکی» عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز (شنبه) در آئین اختتامیه سلسله نشست‌های ابراهیم اظهار داشت: در قرآن کریم از ملت به دین تعبیر شده و مقصود از دین نظام حاکم بر جامعه است که جامعه در یک حاکمیت مشخص هدایت می‌شود.

سیاست شهید رییسی در راستای تحقق حکومت اسلامی بود

آیت الله اراکی با بیان اینکه دین ملت ساز است، بیان کرد: ملت بدون وجود دین شکل نمی‌گیرد و این دین است که نشان اجتماعی را سامان می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ابراهیم دین و آئینی است که حضرت ابراهیم آن را در جامعه برقرار کرده است، افزود: در معارف قرآنی حضرت ابراهیم پایه گذار حاکمیت دین در جامعه بوده و جامعه جهانی نیز بر پایه این دین به تمدن جهانی می‌رسد.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم پایه گذار یک برنامه تمدنی بوده است که به حکومت جهانی مهدوی خاتمه می‌یابد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: افت و خیز جامعه اسلامی همانند افت و خیز بنی اسرائیل است، اما پایان افت و خیز‌ها در جامعه اسلامی پایان خوبی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در قرآن کریم آمده است که ابراهیم و اسماعیل مأمور به ساختن شهر تمدنی و جامعه ایمانی شدند، افزود: حضرت ابراهیم بیان کرده‌اند که خدایا ذریه من را در مسیر دین قرار بده که این رویکرد در حقیقت به ملت ابراهیم معروف شده است.

آیت الله اراکی ادامه داد: اسلام ابراهیمی، اسلام تسلیم است و اسلام نخست نیز اعلامی و لسانی و اسلامی ثانی اسلامی قلبی است.

وی افزود: ایمان تسلیمی موجب ترقی ما به مقام رضای الهی می‌شود و کربلا نیز یک صحنه‌ای برای عرضه ایمان تسلیمی و ابراهیمی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: حب و عشق آخرین مرحله است و اگر این مساله در انسان نهادینه شود، انسان چیزی جز عشق و حب به پروردگار عالم نخواهد داشت.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حکومت ما اسلامی و الهی باشد باید تسلیم امر خداوند باشیم و سیاست شهید رئیسی هم در این راستا بود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها