مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

ایثار و از خود گذشتگی مهم‌ترین پیام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا بود

«واحد» با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی مهم‌ترین پیام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا بود، گفت: اقامه نماز اول وقت، یکی از بزرگ‌ترین خصوصیات  بود که شهدای ما از مکتب امام حسین (ع) و قیام عاشورا آموخته بودند.
کد خبر: ۶۷۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰ - 14July 2024

«علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با بیان اینکه شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس الگو و اسوه بودند و از خودگذشتگی و ایثار ایشان زبانزد بود و مرگ را از عسل شیرین‌تر می‌دانست، اظهار داشت: در انقلاب ما هم حسین فهمیده و حسین فهمیده‌هایی بودند که مثل قاسم بن الحسن (ع) جانفشانی و از خودگذشتگی کردند و نامشان در تاریخ کشور ثبت شده و ما از این نوجوانان فهمیده در کشور کم نداریم.

واحد با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه کربلا به جهان درس انسانیت و آزادگی داد افزود: مکتب عاشورا بهترین سرمایه برای هدایت نسل جوان و مهمترین سپری است که می‌تواند فرزندان ما را در آینده محافظت کند.

وی متذکر شد: ایثار و از خود گذشتگی مهم‌ترین پیام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا است و شهدا بهترین دانش آموزان این مکتب هستند.

وی عنوان کرد: اقامه نماز اول وقت رزمندگان شهدای دفاع مقدس، یکی از بزرگ‌ترین خصوصیات بود که از مکتب امام حسین (ع) و قیام عاشورا آموخته بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل گفت: اکنون وظیفه همه ما است تا با شناخت و سرمشق قرار دادن فرهنگ عاشورا و پیام کربلا به ترویج مکتب آزادی خواه امام حسین (ع)  و شهدا بپردازیم و گسترش فرهنگ حسینی در جهان به عنوان یکی از اولویت‌های جامعه بدانیم.

واحد متذکر شد: ما باید به قیام امام حسین(ع) به عنوان یک مکتب نگاه کنیم که نحوه زندگی را به ما یاد می‌دهد، به عنوان یک چراغ راه نگاه کنیم که راه را به ما نشان می‌دهد، به عنوان یک کشتی نجات نگاه کنیم که در روزهای طوفانی می‌تواند ما را نجات دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها