استاندار کردستان:

کاهش نرخ بیکاری در کردستان تداوم دارد

زارعی‌کوشا گفت: براساس گزارش مرکز آمار، استان کردستان برای چهارمین فصل متوالی در نرخ بیکاری روند کاهشی داشته و به عدد ۸.۶ درصد رسیده است.
کد خبر: ۶۷۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴ - 14July 2024

کاهش نرخ بیکاری در کردستان تداوم داردبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای مسکن اظهار ذاشت: تعهد استان برای شاخت نهضت ملی مسکن ۸۷ هزار که تا پایان سال ۱۴۰۴ است که تاکنون زمین بیش از ۲۸ هزار متقاضی تامین شده است.

استاندار کردستان افزود: براساس گزارش مرکز آمار، استان کردستان برای چهارمین فصل متوالی در نرخ بیکاری روند کاهشی خوبی دارد که بی‌سابقه است.

وی نرخ بیکاری فصل بهار امسال را ۸.۶ درصد اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۱۰.۴ بود که با کاهش ۱.۸ درصدی در فصل بهار به جایگاه یازدهم کشور رسیده ایم.

زارعی کوشا، میانگین کاهش نرخ کشور ۰.۵ درصد و کاهش استان ۱.۸ است، افزود: بیش از ۳ و نیم برابر میانگین کشوری کاهش نرخ بیکاری داشتیم.
استاندار کردستان ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال بالاتر از میانگین کشوری است و این در تحلیل نرخ بیکاری تاثیر دارد ضمن اینکه مشارکت اقتصادی بالاتر نشانه امید به اشتغال است.در تابستان سال گذشته نرخ بیکاری ۸.۸ درصد بود که به جز سال ۹۰ از همه سال ها که فاصله چند درصدی وجود دارد شرایط بهتری داریم.

زارعی کوشا گفت: در ۴۰ سال فقط ۲ سه سال نرخ بیکاری یک رقمی بود.استاندار کردستان با تأکید بر اینکه برنامه داریم که میانگین سالانه نرخ بیکاری در استان را به عدد ۸ برسانیم، گفت: امیدواریم نرخ بیکاری در فصل های دیگر تداوم پیدا کند.  یکی از عوامل موثر در کاهش نرخ بیکاری فعالیت های عمرانی در استان است که افزایش اشتغال را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار