دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تنش بی‌حاصل در جلسه شورای شهر تهران

به دنبال انتقاد از عملکرد شهردار تهران، نشست امروز شورای شهر به تنش کشیده شد.
کد خبر: ۶۷۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ - 14July 2024

گروه جامعه دفاع‌پرس: صبح امروز و مطابق هفته‌های گذشته دویست و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور تمامی اعضا از ساعت ۸/۳۰ دقیقه آغاز شد.

تنشی که به نفع هیچکس نیست

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه با حضور در جمع خبرنگاران با تکذیب شایعه حضور محمد مخبر به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: همانطور که عنوان شده این موضوع کاملاً شایعه است و قرار نیست در مجموعه شهرداری تهران تغییری صورت بگیرد و همچنان آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران تا پایان دوره به کار خود ادامه خواهد داد.

پس از سخنان مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نرگس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان اولین نفر با روشن کردن میکروفن خود در تذکری پیش از دستور انتقاداتی را علیه شهردار تهران مطرح کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به عنوان اولین فرد تذکردهنده در جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: در چند هفته آینده شاهد برگزاری آخرین سال انتخابات داخلی شورای شهر تهران (انتخاب هیئت رئیسه) خواهیم بود و بنده به عنوان یکی از ۲۱ عضو شورای شهر تهران به نظرم می‌رسد که جمع‌بندی از حرکت و موقعیت نسبی در این دوره داشته باشیم.

وی با اشاره به مسائل و وعده‌های داده شده از سوی شهرداری تهران تصریح کرد: از ابتدای این دوره از مدیریت شهری، تاکنون تغییر قابل توجهی در حوزه‌های مد نظر از جمله حوزه حمل و نقل، پسماند و ... بوجود نیامده است و کماکان مشکلات و چالش‌ها در این حوزه وجود دارد.

سلیمانی همچنین به برخی از انتصابات در درون شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: در داخل شهرداری تهران تغییرات و انتصاباتی بدون در نظر گرفتن ظرفیت و مسائل معیشتی مربوط به کارکنان انجام شده است.

وی با انتقاد از عدم اجرای مصوبات در این دوره از شهرداری تهران گفت: مصوبات شورای شهر تهران نیز به صورت نیم‌بند از سوی شهرداری اجرا شده است البته برخی از مصوبات نیز از سوی شهرداری تهران اجرا نشده است.

رئیس کمیسون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران در این دوره بر روی انتصاب شهردار فسادستیز داشته است، گفت: در این حوزه نیز نتایج و دستاورد‌های جدی را شاهد نبوده‌ایم.

سلیمانی تصریح کرد: در پایان سال سوم شورای شهر تهران، دستاورد‌های خوبی در این دوره از سوی شهرداری تهران نداشته‌ایم و این مسئله دلایل مختلفی را به همراه داشته و دارد.

وی با اشاره به پشت سرگذاشتن دوران انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد‌: اگر چه در این ایام آقای زاکانی و برخی از مدیران شهرداری در مجموعه شهرداری حضور نداشتند، اما پرسنل شهرداری تهران به وظایف و تکالیف خود به خوبی عمل کردند و حتی در این  ایام وضعیت شهرداری تهران به مراتب بهتر از ایامی بود که شهردار تهران حضور داشت!

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به برخی از شعار‌های نمایشی و تهی از سوی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: باید شهر را به دست کسی سپرد که فردی باهوش و با دانش باشد و بتواند کارآمدی لازم را داشته باشد.

در ادامه آقامیری، رئیس کمیتهٔ عمران شورای شهر تهران در واکنش این صحبت‌ها گفت: پروژهٔ شهید بروجردی ۲۰ سال تعطیل بود که در این دوره بخشی از آن افتتاح شد. خرید هزار و ۸۱ واگن مگر کم‌کاری است؟ معادل ۲۴ سال فعالیت مترو، واگن خریداری شده که به تدریج وارد می‌شود؛ خم رنگرزی نیست که انتظار داشته باشیم سریع عملیاتی شود.

آقامیری گفت: هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس قرار بود تحویل دهند که بدقولی کردند و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس دادند و امروز سه هزار اتوبوس در سطح شهر داریم. 

رئیس کمیتهٔ عمران شورای شهر تهران در گذشته به معتادان متجاهر نگاه هم نمی‌کردند و امروز فیلم‌هایی که مردم از کلونی‌ها می‌گرفتند و به شبکه‌های خارجی می‌فرستادند، کجاست؟

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: معادل ۱۰ سال گذشته در سطح شهر آسفالت توزیع شده است. چرا کارکرد ما را زیر سوال می‌برید؟ من شخصا موضوع را پیگیری می‌کنم و ناراحت می‌شوم وقتی می‌گویید ۳ سال کار نکردید. یعنی ما زیر کولر باد خوردیم. اینکه چشمان خود را ببندیم و دهان خود را باز کنیم در شأن فرزند شهید سلیمانی نیست. 

در ادامه مهدی اقراریان و ناصر امانی این صحبت‌های آقامیری را توهین‌آمیز تفسیر کردند و صحن شورا به تشنج کشیده شد.

چنین تنش‌هایی در دوره ششم شورای شهر تهران مسبوق به سابقه بوده است. در عین حال مهدی چمران (رئیس شورای شهر) بارها بر رعایت اخلاق و پیشبرد مباحث در فضایی آرام تاکید کرده و انتظار می‌رود اعضای شورای شهر با رعایت شئون جمهوری اسلامی برای حل مشکلات شهر تهران هم قسم شوند. صحن علنی شورای شهر تهران در حالی به تنش کشیده شد که گروه‌ سیاسی رقیب از طریق راه اندازی یک کارزار اینترنتی با موضوع درخواست برای برکناری دکتر علیرضا زاکانی فشار قابل توجهی را متوجه اعضای شورای شهر کرده بودند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها