نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

مرحوم «حجازی» سال‌ها در خدمت شهید مدنی بود

آیت‌الله «موسوی‌اصفهانی» با اشاره به اینکه معادباوری مرحوم حجازی و امثال او در حد اعلاست، گفت: این معادباوری نیاز به نشست با مراجع و علما دارد؛ مانند مرحوم حجازی که سال‌ها در خدمت شهید مدنی بود.
کد خبر: ۶۷۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹ - 15July 2024

1به گزارش دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «سید مصطفی موسوی‌اصفهانی» نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در آیین یادبود مرحوم سید جواد حجازی در مسجد مهدیه همدان، اظهار داشت: مرحوم حجازی تمام طول عمر خود را در راه خدا صرف کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حجازی مفتخر به خادمی علی بن موسی الرضا را داشت، افزود: ما در سایه حکومت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه زندگی می‌کنیم و در این حکومت مردان الهی بسیاری هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم حجازی پیش از انقلاب همراه برادرش در راه دین خدا مبارزه کرد و تبعید شد، تصریح کرد: این گونه افراد الگوی ما هستند که خود و خانواده‌شان را در راه اعتلای دین خدا قرار دادند.

وی با بیان اینکه مرحوم حجازی در راه خدا مجاهدت کردند و هیچ تردیدی به خود راه ندادند، ادامه داد: ایشان در راه خدمت به ایتام گام‌های بزرگی برداشت و تنها به تقدیم دو شهید برای خدمت به انقلاب و اسلام بسنده نکرد.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی شجره طیبه است که خون ۲۵۰ هزار شهید پای آن ریخته شده است خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌توانند با تبلیغات سوء مردم را از این راه جدا کنند چرا که این راه امام حسین (ع) و پیروان آن حضرت است.

وی با بیان اینکه خواهران محجبه، مادران شهدا و بانوان ما راه حضرت زهرا و زینب کبری را در پیش گرفتند، گفت: این صراط مستقیم را اجداد و پدران ما به دست ما دادند و ما باید چراغ نجات که با خون شهدا و استقامت پدران و مادران شهدا روشن مانده به دست امام زمان (عج) برسانیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم حجازی خدمات بسیاری داشتند، عنوان کرد: راه ایشان در خدمت به مردم و انقلاب مکتبی است که برای افرادی که می‌خواهند در این راه گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه معادباوری مرحوم حجازی و امثال او در حد اعلاست، افزود: این معادباوری نیاز به نشست با مراجع و علما دارد مانند مرحوم حجازی که سال‌ها در خدمت شهید مدنی بود.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه یکی از افتخارات مرحوم حجازی و خانواده ایشان راه‌اندازی بنیاد شهید مدنی است، تصریح کرد: کتاب‌هایی، چون "خون دلی که لعل شد" اثر مقام معظم رهبری، را باید مطالعه کرد و دید که شخصیت‌های بزرگ چگونه برای انقلاب تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه جهاد در راه انقلاب، حرکت در مسیر امام و سپس مقام معظم رهبری از شاخصه‌های مرحوم حجازی است، ادامه داد: تأسیس درمانگاه مهدیه، تاسیس صندوق قرض‌الحسنه، ستاد فرمان حضرت امام، دارالایتام از خدمات ایشان است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز ام آر آی از خدمات بزرگ مرحوم حجازی است که باعث شد مردم غرب کشور نیازی به مراجعه به تهران نداشته باشند. وی با اشاره به اینکه فرزندانی که بتوانند راه پدر را ادامه دهند از برجستگی‌های مرحوم حجازی بود گفت: شهدا از والدین خود شفاعت خواهند کرد.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود مرحوم حجازی را مؤمن و مجاهد خواندند، متذکر شد: مجاهدت‌های پیش از انقلاب و خدمات پس از پیروزی انقلاب مرحوم مورد تایید مقام معظم رهبری است و این مایه افتخار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها