پزشکیان: مسیر ارتقای سطح روابط ایران با قطر را با جدیت دنبال خواهم کرد

رئیس جمهوری منتخب مردم در تماس تلفنی امیر قطر گفت: مسیر ارتقای سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با قطر را با جدیت دنبال خواهم کرد.
کد خبر: ۶۷۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳ - 17July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ در تماسی تلفنی با مسعود پرشکیان گفت‌وگو کرد.

تماس رئیس‌جمهور ازبکستان و امیر قطر با «پزشکیان»

رئیس جمهوری منتخب مردم در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی امیر قطر، بر عزم دولت خود برای توسعه روابط با این کشور تاکید و افزود: همکاری‌های بین ایران و قطر منافع متقابل فراوانی برای دو طرف دارد و با جدیت مسیر ارتقای سطح این روابط را دنبال خواهم کرد. 

پزشکیان با اشاره به دیدگاه‌های مشترک و مواضع نزدیک دو کشور افزود: هر دو معتقدیم که مذاکره و مسئولیت‌پذیری تنها روش موفق برای گسترش همکاری‌ها در راستای تقویت ثبات و پیشرفت منطقه‌ای است. 

وی همچنین از مواضع خردمندانه و اصولی دولت قطر در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی، ضمن تبریک به پزشکیان و آرزوی موفقیت برای وی تصریح کرد: روابط ایران و قطر تاریخی، مستحکم و همواره رو به جلو بوده و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم مسیر رو به پیشرفت همکاری‌های فیمابین را تداوم و تسریع بخشیم. 

شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» با استقبال از دیدگاه‌های رئیس جمهور منتخب افزود: دیدگاه‌های منتشره جنابعالی حامل پیام محبت و صلح برای تمام کشورهای منطقه است و امیدوارم با تعمیق همکاری‌ها با یکدیگر گام‌های موثری در مسیر حل مسائل منطقه و جهان به خصوص کمک به مردم مظلوم فلسطین برداریم. 

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها