پکن:

اسرائیل باید مجازات جمعی ساکنان غزه را متوقف کند

نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید مجازات جمعی ساکنان غزه را متوقف کند.
کد خبر: ۶۷۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ - 17July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که اسرائیل باید مجازات جمعی ساکنان غزه را متوقف کند.

اسرائیل باید مجازات جمعی ساکنان غزه را متوقف کند

 وی در ادامه سخنانش گفت: «حملاتی که علیه کارمندان سازمان‌های بشردوستانه در غزه انجام شده را محکوم می‌کنیم و خواستار انجام تحقیقات در این باره هستیم».

نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: «تشکیل دولت مستقل فلسطینی را تایید می‌کنیم». پیش از این نیز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی با اشاره به بحران فلسطینیان در غزه گفت که بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در باریکه غزه کشته شدند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «بیش از نیمی از قربانیان غزه زیر ۱۸ سال دارند و این یعنی آنها زیر آتش استعمار و محاصره به دنیا آمده‌اند». این سخنان در حالی مطرح می‌شود که به اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۴ جنایت جدید در نوار غزه شده که طی آن ۸۱ نفر شهید و ۱۹۸ نفر مجروح شدند.

به این ترتیب شمار قربانیان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی طی ۲۸۵ روز جنگ از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۸ هزار و ۷۹۴ شهید و ۸۹ هزار و ۳۶۴ مجروح رسید. این در حالی است که هنوز هزاران فلسطینی در زیر آوارند و امکان امدادرسانی به آنها وجود ندارد. حملات امروز رژیم صهیونیستی بر اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه و شهر رفح در جنوب آن متمرکز بود و اشغالگران مسجد عبدالله عزام در اردوگاه النصیرات را به شدت بمباران و ویران کردند.

با این وجود رژیم صهیونیستی سایر مناطق نوار غزه از جمله یک منزل مسکونی در شرق خانیونس و منطقه‌ای در نزدیکی مدرسه القاهره در محله الرمال در غرب شهر غزه را هدف قرار داد که طی آن، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند. همچنین یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مراسم سالگرد جنگ ۲۰۱۴ غزه به تشریح وضعیت جنگ غزه پرداخت. این مراسم در حالی برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آن علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شعار دادند.

در این مراسم گالانت با اشاره به توافق آتش‌بس گفت: «اسرائیل فرصتی محدود و زودگذر برای رسیدن به توافق بازگشت اسرا دارد. فرصتی محدود به روی ما باز خواهد شد که وظایف اخلاقی خود را برای بازگشت اسرا انجام دهیم.» این در حالی است که نتانیاهو تاکنون به تمام توافقات ارائه شده توسط کشور‌های مختلف پاسخ منفی داده است.

فلسطینیان لازمه هرگونه توافق را ایجاد آتش‌بس و پایان جنگ می‌دانند، در حالی که رژیم صهیونیستی کماکان قصد دارد به حملات خود به نوار غزه ادامه دهد. عدم موفقیت نتانیاهو در جنگ غزه و بازگشت اسرا باعث افزایش انتقادات داخلی به وی شده است و اختلافات احزاب و کابینه رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده است. با وجود گذشت قریب به ده ماه از آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی نتوانسته به اهداف خود در فلسطین برسد. تا‌کنون بیش از ۳۸ هزار و ۷۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۸۹ هزار تن دیگر مجروح شدند. بیشتر شهدا را زنان و کوکان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار