نویسنده نوجوان مشهدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

هم‌ذات‌پنداری و هم‌دردی خاصی با مردم غزه دارم

هاشمی گفت: آنچه که باعث شده متن من در جشنواره ادبی زیتون سرخ برگزیده شود؛ هم‌ذات‌پنداری و نوعی حس هم‌دردی خاص با مردم غزه، بخصوص کودکان و نوجوانان این شهر است.
کد خبر: ۶۷۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸ - 18July 2024

هم‌ذات‌پنداری و هم‌دردی خاصی با مردم غزه دارم«پرنیان هاشمی» برگزیده جشنواره ادبی زیتون سرخ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: من ۱۲ سال سن دارم و در حال حاضر تا کلاس ششم درس خواندم. به یاد دارم که اولین روز‌های نوشتن و نویسندگی من در کلاس سوم دبستان رقم خورد. در آن مقطع داستانی نوشتم که در طرح جابر برنده شد. این اتفاق انگیزه‌ای شد تا در کلاس‌های نویسندگی کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان منطقه چهار مشهد، شرکت کنم.

وی افزود: در کلاس‌های کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان؛ دو سال شرکت کردم و بعد از آن در جشنواره‌های مختلف ادبی حضور داشتم و لوح تقدیر دریافت کردم که این موفقیت‌ها موجب شد تا در بعضی از برنامه‌ها به عنوان مجری دعوت شوم.

این نویسنده نوجوان مشهدی در ادامه درباره نحوه شرکت خود در جشنواره ادبی زیتون سرخ گفت: نحوه آشنایی‌ام با این جشنواره؛ از طریق یک اطلاعیه در پیام‌رسان ایتا و در فضای مجازی صورت گرفت. بر اساس اطلاعاتی که آن اطلاعیه مجازی داده بود، من در بخش عکس‌نوشته ویژه کودکان غزه توانستم شرکت کنم و بعد از داوری آثار برگزیده این بخش بشوم.

وی درباره عامل موفقیت خود در جشنواره‌های مختلف ادبی، یادآور شد: بیشتر وقتم به مطالعه کتاب می‌گذرد و شاید یکی از عللی که باعث می‌شود در مورد وقایع غزه کلمات برایم تداعی شوند، همین موضوع باشد. علاوه بر اینها به نظر خودم آنچه که باعث شده دلنوشته من در جشنواره ادبی زیتون سرخ برگزیده شود؛ هم‌ذات‌پنداری و یک نوع حس هم‌دردی خاص با مردم غزه، بخصوص کودکان و نوجوانان این شهر، باشد. در کنار این موضوع؛ بخش دیگری از این حس از طریق آخرین اخبار غزه و تصاویری که رسانه‌ها از آنجا منتشر می‌کنند به من منتقل می‌شود و برای نوشتن کلماتی در ذهنم تولید می‌شوند.

هاشمی تأکید کرد: هیچ وقت به زور کسی نمی‌تواند متنی را بنویسد و اگر هم بنویسد، آن متن یا نوشته؛ نوشته‌ای نیست که بشود گفت خوب است. خود من اگر می‌خواستم از روی اجبار متنی را که برای جشنواره ادبی زیتون سرخ ارسال کردم را بنویسم، اصلاً نمی‌توانستم به آن توصیفات دست پیدا کنم و زیبایی از دل آن بیرون بیاید.

وی طی توصیه‌ای به همسالان خود گفت: از تمام نوجوانان هم سن و سال خود می‌خواهم که حتماً کتاب بخوانند چراکه این کار باعث می‌شود که هم قدرت رویاپردازی آنها تقویت شود، هم فهم بهتری از دنیای اطراف خود داشته باشند و در نهایت هنگام حرف زدن با مخاطب از کلمات قشنگ‌تری استفاده کنند.

برگزیده جشنواره ادبی زیتون سرخ در پایان ابراز داشت: من کتابی درباره شهید «حمید شهپر طوسی» نوشته‌ام که در آینده منتشر و رونمایی خواهد شد؛ به همین دلیل دوست دارم در همین مسیر نویسندگی قدم بردارم و بیشتر نوشته‌هایم برای کودکان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار