دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد:

عاشورا جنگ دین باوران و دین شناسان حقیقی بود

حجــت الاسلام «پیشقدم» در اجتماع عاشورایی هیئت‌های مذهبی گفت: عاشورا جنگ دیندار و بی دین نبود، جنگ دین باوران و دین شناسان حقیقی با دیندار نما‌های زمان خود بود.
کد خبر: ۶۷۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲ - 18July 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین «حمزه پیشقدم» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع عاشورایی هیئت‌های مذهبی در منطقه کاکان شهرستان بویراحمد گفت: عاشورا دانشگاهی است که دانش آموختگان و آزادی خواهان آن در هر عصر و زمانی تحت هر مذهب و آیینی در هر نقطه عالم، از مکتب سیدالشهدا (ع) درس می‌آموزند.
 
حجت‌الاسلام پیشقدم افزود: درس معنویت، اخلاص، وفاداری، ایثار، خیرخواهی، رضایت پروردگار، صبر و استقامت، آزادگی، دفاع از مظلوم، مبارزه با ظالم، اقامه نماز، زمان شناسی، امر به معروف و نهی از منکر، تکلیف گرایی، خدا شناسی، خدامحوری از درس‌هایی است که عاشورا به ما می‌آموزد.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عاشورا جنگ دیندار و بی دین نبود، جنگ دین باوران و دین شناسان حقیقی با دیندار نما‌های زمان خود بود. دیندار نما‌هایی که اهل عبادت و ریاضت بودند، اهل نماز و روزه و خمس و حج بودند، اما حقیقت دین را نمی‌دانستند.
 
وی بیان کرد: عاشورا یادآوری و هشداری برای ماست که بدانیم چرا دیندار نما‌های بی دین با آنکه حجت بر آنان تمام بود که امام حسین (ع) فرزند امیرالمؤمنین (ع) و نوه رسول خداست و بر علیه ظلم و ستم ظالمان زمانه قیام کرده بودند را همراهی نکردند.
 
عاشورا یادآور حق و باطل و عزت و ذلت است/
 
حجت‌الاسلام پیشقدم ابراز داشت: عاشورا به ما می‌گوید در جامعه‌ای که ارزش‌ها از بین برود صدای حق شنیده نمی‌شود، در جامعه‌ای که فسق و فجور حاکم شود دیگر حتی صدای حسین که ولی خداست هم شنیده نمی‌شود و دل‌ها اگر به وسیله گناه و معصیت سیاه و سخت شد دیگر مردم حرف حق را نمی‌پذیرند.
 
این مسئول ادامه داد: عاشورا به ما یاد می‌دهد که هیچ وقت نباید از یاد خدا غافل شد؛ آن چنانکه امام حسین (ع) در شرایط سخت و در لحظه حساس جنگ از یاد و نام خدا غافل نشد و تا آخرین لحظه به راز و نیاز با پروردگار و خالق عالم پرداخت.
 
وی گفت: عاشورا یادآور حق و باطل و عزت و ذلت است! لذا امام حسین (ع) و یارانش، چون در راه احیای شعائر دین خدا به شهادت رسیدند برای خدا قدم برداشتند به عزت دست یافتند و برای همین است که تاکنون از آنها به نیکی یاد می‌شود و نامشان روز به روز زنده‌تر و پاینده‌تر است.
 
حجت‌الاسلام پیشقدم افزود: عاشورا و اربعین تجسم عینی نور الهی است و یاد اور این است که نور حق خاموش شدنی نیست اگر چه تمام حاکمان جور و ستم در راه خاموشی نور خدا به پا خیزند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز اراده خدا بر این است تا نور حسین که برگرفته از نور الهی است به دنیا نشان داده شود، چرا که مردم فوج فوج با اجتماعات میلیونی به مکتب سید الشهدا می‌پیوندند و تنها راه نجات را در همین مکتب می‌دانند.
 
وی تصریح کرد: عاشورای ۶۱ با شهادت وهب بن عبدالله کلبی مسیحی و زهیر بن قین عثمانی در سپاه سید الشهدا (ع) یاداور حقانیت قیام امام مظلوم شیعیان در راستای اتحاد جامعه مسلمین بود و امروز تجمعات اربعین و عاشورا بیان می‌کند این اتحاد و همدلی و زمینه سازی برای حکومت واحد در اخر الزمان با پرچم خداپرستی تحت عنایت و حمایت یک امام اتفاق خواهد افتاد چرا که امروز تمام ازادی خواهان دنیا با اتحاد و همدلی در سرتاسر دنیا عزادار پرچمدار عاشورا هستند.
 
حجت‌الاسلام پیشقدم با بیان اینکه عاشورا یادآور قیام حضرت حجت (عج) است و ما باید از مکتب عاشورا یاد بگیریم که برای تحقق ظهور تلاش کنیم، تاکید کرد: عاشورا به ما هشدار می‌دهد که نکند ما در زمان یاری امام و حجت خدا میدان را خالی کنیم و از کسانی باشیم که به امام مان پشت کنیم و خدای نکرده از بی بصیرت‌های زمانه باشیم.
 
این مسئول گفت: اکنون ما از عاشورا می‌آموزیم که ما تکلیف داریم، باید مراقب باشیم و تلاش کنیم تا خود، خانواده و جامعه را در راه پایبندی به ارزش‌ها و انجام فضلیت‌های الهی سوق دهیم، و جامعه را اماده ظهور و حضور حجت خدا کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار