دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مهم‌ترین رسالت پیشکسوتان دفاع مقدس افزایش امید در جوانان است

سردار «ذوالقدر» گفت: مهم‌ترین رسالت امروز فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس افزایش روحیه امید در جوانان و سرمایه‌های اجتماعی است و این مهم باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ - 18July 2024

مهم‌ترین رسالت پیشکسوتان دفاع مقدس افزایش امید در جوانان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «محمد باقر ذوالقدر» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس امروز در حاشیه آیین رونمایی از پوستر کنگره شعر دفاع مقدس و جشنواره ادبی یوسف در رشت در نشست با پیشکسوتان و فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس با اشاره به سابقه و پیشگامی گیلانیان در دوران دفاع مقدس در عرصه جبهه و جهاد اظهار داشت: این امر نشان‌دهنده شجاعت و دلاوری گیلانیان است چراکه استان گیلان کیلومتر‌ها از خط مقدم جبهه فاصله داشت، اما مردمان گیلان با ایثار و شجاعت از خاک کشور دفاع کردند.

وی افزود: امروز دشمن در جنگ فرهنگی ارکان نظام و انقلاب را هدف قرار داده و پیشکسوتان جنگ باید با برنامه ریزی درست و مناسب فرهنگ دفاع مقدس را برای انتقال به آیندگان تبیین و ثبت و ضبط کنند.  

سردار ذوالقدر تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت امروز فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس افزایش روحیه امید در جوانان و سرمایه‌های اجتماعی است و این مهم باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه گیلان به لحاظ فرهنگ غنی ایثار و شهادت و وجود رزمندگان وایثارگران از جایگاه اثرگذاری در کشور برخوردار است گفت: ۲۰ درصد از جمعیت فعال گیلان در زمان جنگ در دوران دفاع مقدس مشارکت داشتند که باید برای حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس در حوزه ایثار و شهادت گیلان گام‌های محکم‌تری برداشت.

همچنین در این نشست تعدادی از فرماندهان دوران دفاع مقدس دیدگاه‌ها و راهکار‌های خود را در حوزه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز بیان کردند.

علاقمندان به شرکت در دو رویداد ادبی و فرهنگی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، مقاومت و جشنواره ادبی یوسف می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مهر به دبیرخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جاده رشت به تهران ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها