امام جمعه موقت تهران:

حمله پهپادی یمن به تل‌آویو هشداری برای پایان تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه است

حجت‌الاسلام «ابوترابی‌فرد» حمله پهپادی یمن به تل‌آویو را هشداری برای پایان دادن تجاوزات صهیونیست‌ها به مردم غزه دانست و گفت: یمنی‌ها برای امت اسلام حیثیت و آبروی دیگری خلق کردند.
کد خبر: ۶۷۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ - 19July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پایتخت که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به حمله پهپادی امروز یمن به تل‌آویو، اظهار داشت: در ساعت‌های نخست امروز سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از اصابت پهپاد مدرن و راهدارگریز یمنی که به دست توانای جوانان عالم و پرانگیزه یمن ساخته شده است به قلب تل آویو، خبر داد. این فرزندان اقتدارآفرین پیامبر اعظم (ص) در طول ماه‌هایی که در برابر تجاوز‌های دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا ایستادند، برای امت اسلام حیثیت و آبروی دیگری خلق کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد

 حمله یمن به تل‌آویو هشداری برای پایان تجاوز بود

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: این پهپاد اقتدارآفرین در فاصله نزدیک به سفارت آمریکا هدفی را مورد اصابت قرار داد؛ این هشداری است برای پایان تجاوزات حیوانی صهیونیست‌ها به خواهران و برادران ما در غزه که جان همه ما فدای قدم‌های استوار آنان باد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این انتخابات در اوج رقابت، سلامت و امنیت برگزارشد. تمام ظرفیت‌ها در این میدان باشکوه و اقتدارآفرین حضور یافتند. برگزاری شایسته انتخابات با هدایت رهبری معظم و مدیریت شایسته سرپرست هوشمند و متعهد ریاست جمهوری و انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با گرایش سیاسی متفاوت بسیار ارزشمند و درخور تحسین بود و برای ملت عزیز نیز اقتدارآفرین است.

وی با بیان اینکه برای ملت بزرگ ایران و جوانان، امیدآفرین و نشاط‌افزاست، تصریح کرد: بدون تردید این انتخابات از عوامل مهم و کلیدی افزایش سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود. این رویداد مهم که حکایت از ظرفیت استثنایی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، رشد و بالندگی ملت ما را در شرایطی به نمایش گذاشت که شاخص‌ها کلان اقتصادی حکایت از شرایط سخت مردم دارد و دشمنان ملت ایران که استقلال و عزت مردم را بر نمی‌تابند جنگی همه جانبه و پیچیده و ترکیبی را بر ملت عزیز تحمیل کردند.

ملت ایران در انتخابات حماسه بزرگی خلق کردند

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد خطاب به مردم ایران، تاکید کرد: در این شرایط شما این حماسه بزرگ را خلق کردید. منافع ملی و شرایط اقتصادی کشور اقتضا می‌کند که تا همگان به ویژه نامزد‌های انتخابات و هواداران جوان و پر انگیزه آنها و رسانه‌ها و نخبگان علمی و سیاسی با الهام از پیام تبریک پرمعنای رهبر انقلاب به ملت عزیز و رئیس جمهور منتخب با نیک اندیشی و همکاری رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات را به هنجار‌های رفاقتی تبدیل کنند و با اتخاذ مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن سرمایه فکری و مدیریتی خود به یاری دولت چهاردهم بشتابند.

امام جمعه موقت تهران در توصیه‌ای به رئیس جمهور منتخب گفت: رئیس دستگاه اجرایی کشور و همکاران عالم و مومن آن که به یاری خدا انتخاب می‌شوند، با برنامه‌ریزی شایسته امکان استفاده شایسته از این ظرفیت ارزشمند و شتاب‌دهنده را فراهم کنند. آقای پزشکیان در مناظرات و گفت‌وگو‌های انتخاباتی خود نقشه راه را در مدیریت دستگاه اجرایی کشور تبیین و به درستی بر اهمیت و ضرورت تلاش برای فراهم آوردن بستر اجماع نخبگان علمی و سیاسی در راستای اجرای شایسته سیاست‌ها کلی نظام تاکید کرد.

وی در تبیین اولین نکته خود، اظهار کرد: سیاست‌ها کلی با عنایت به منبع قانونی در قانون اساسی، فرآیند تولید و محتوا و جایگاه استثنایی مرجع صادرکننده یعنی رهبر معظم انقلاب از منزلت بالایی در نظام حقوقی ما برخوردار است. این سیاست‌ها دارای جایگاه فاخری است. سیاست‌ها کلی نقشه راه برای دستیابی به آرمان‌ها و اهداف تعریف شده در قانون اساسی است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه سیاست‌ها کلی، چارچوب جهت‌گیری کشور در تمام عرصه‌های حکمرانی را تعریف می‌کند، تاکید کرد: رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۱ در دیدار رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند که مسئله انضباط در کشور از لحاظ سیاست‌ها و هندسه عمل و اجرا وابسته به سیاست‌هاست. اگر سیاست‌ها کلی نظام در جایی تدوین، تثبیت و توزیع نشود، دچار مشکل می‌شود. وقتی سیاست‌ها مشخص شد، هندسه کلی حرکت نظام در مسیر کلی معین شده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب بار‌ها تاکید کرده که هدف دولت چهاردهم فراهم کردن زمینه تحقق و اجرای سیاست‌ها کلی است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل می‌فرمایند مهم‌ترین وظیفه رهبری نظام در قانون اساسی تنظیم سیاست‌ها کلی نظام است، از این رو باید این سیاست‌ها در جایگاه خود قرار بگیرد و قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و همه نهاد‌ها و نیرو‌های مسلح و نهاد‌های امنیت‌آفرین ـ همه در چارچوب سیاست‌ها کلی حرکت خود را تنظیم کنند ـ و برنامه‌ریزی آنها هم برای اجرای سیاست‌ها کلی نظام باشد.

نهاد‌های علمی راه اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام را هموار کنند

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: مسئله مهمی که به نظر می‌رسد باید مورد مطالعه قرار گیرد، تبیین دقیق و جامع علل اساسی بر زمین ماندن بسیاری از سیاست‌ها کلی نظام است. باید نهاد‌های علمی و پژوهشی این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند و راه را برای اجرایی شدن سیاست‌ها کلی هموار کنند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم دولت چهاردهم از تمام ظرفیت نخبگانی و مدیریت کشور برای فهم دقیق این موانع و برنامه‌ریزی برای رسیدن به نقشه راه تحقق سیاست‌ها کلی نظام دست پیدا کند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار