مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در گفت‎‌‌‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

تولید پرتره مستند از مفاخر استان‌ها/ ظرفیت‌های بومی برجسته می‌شوند

قرایی با بیان اینکه در رویکرد جدید رسانه ملی توجه ویژه به مفاخر فرهنگی استان‌ها صورت خواهد گرفت، گفت: در استان‌های مختلف تولید پرتره مستند از مفاخر فرهنگی‌ و هنری در سراسر کشور در دست اقدام است.
کد خبر: ۶۷۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰ - 20July 2024

«حسین قرایی» مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در گفت‎وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با بیان اینکه تولید پرتره مستند از مفاخر فرهنگی‌وهنری استان‌های سراسر کشور در دستور کار رسانه ملی قرار گرفته است، اظهار داشت: یکی از دستور ویژه‌های رئیس صداوسیما پرداختن به ظرفیت‌ها و مفاخر فرهنگی و هنری در سراسر کشور است که سعی می‌کنیم به‌صورت جدی این موضوع را دنبال کنیم. 

تولید پرتره مستند از مفاخر فرهنگی‌وهنری استان‌ها/ ظرفیت‌های فرهنگ بومی برجسته می‌شوند

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، معرفی ظرفیت‌های استانی را یک رسالت مهم برای صداوسیما دانست و تاکید کرد: به‌نظرم در هر یک از استان‌های ما ظرفیت تولید مجموعه پرتره‌هایی از شاعران و اصحاب فرهنگ ادب وجود دارد که معرفی آن‌ها موجب تزریق هوای تازه‌ای به فضای فرهنگ و هنر کشور خواهد شد. 

وی رسانه ملی را قدردان مفاخر فرهنگ و هنر در سراسر کشور دانست و تاکید کرد: امروز وظیفه ما در سازمان صداوسیما این است که به‌دنبال معرفی بزرگان فرهنگی و ادبی کشور برویم؛ تولید مستند و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری موجب می‌شود که این عزیزان را به مردم کشورمان بشناسانیم. 
قرایی به تولید مستند پرتره‌ای درخصوص «عباس باقری» از شاعران سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: استان سیستان‌و‌بلوچستان یکی از استان‌هایی است که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است؛ در دوره جدید فعالیت‌های صداوسیما توجه ویژه به این استان‌ها وجود خواهد شد تا بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی آن‌ها را برجسته کنیم. 

وی ادامه داد: بعد از مستند «باد و باران‌» روایتی از زندگی و زمانه «عباس باقری» از شاعران معاصر اهل سیستان که تولید و رونمایی شد؛ دو مستند دیگر در استان سیستان درخصوص مفاخر تولید شده است و بنا داریم این آثار را با معرفی ۱۰ شخصیت برجسته در استان ادامه دهیم. در استان‌ها منابع مالی درنظر گرفته شده است و امیدواریم این اتفاق در سراسر کشور جدی صورت گیرد. 

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما درخصوص تامین بودجه تولید پرتره مستند برای مفاخر استانی گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی برای تولید مستند در استان‌ها وجود دارد که با هم‌افزایی‌هایی که دفاتر استانی انجام می‌دهند گروه‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند و در زمینه منابع مالی مشکل خاصی وجود ندارد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها