امام جمعه رشت:

مهار تورم و ثبات قیمت‌ها خواسته مردم است

آیت‌الله «فلاحتی» مهار تورم و ثبات قیمت‌ها را خواسته مردم دانست و گفت: بی‌ثباتی در قیمت‌ها به‌نفع بازار و مردم و کشور نیست و غبار تورم باعث شد که بسیاری از تلاش‌های شهید جمهور نادیده گرفته شود.
کد خبر: ۶۷۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶ - 19July 2024

مهار تورم و ثبات قیمت‌ها خواسته مردم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با تاکید بر اهمیت برنامه هفتم توسعه و رشد و ارتقاء کشور در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: مسئله توسعه امروزه با رفتار‌ها و عادات مردم هم ارتباط دارد و برای توسعه، باید در عادات و کنش‌گری‌های مردم، ساختار‌های ارتقاء ایجاد شود.

وی به پیشینه طرح‌های توسعه در کشورمان اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، طرح‌های توسعه رژیم منحوس پهلوی لغو و طرح‌های توسعه‌ای جدید وارد میدان شد تا برنامه هفتم توسعه که از سال ۱۴۰۳ رقم خورد.

فلاحتی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به رؤسای جمهور پیرامون توسعه کشور و اجرایی شدن برنامه‌های توسعه عنوان کرد: متاسفانه آنطور که انتظار می‌رفت شاهد موفقیت در طرح‌های توسعه نبودیم و همین مسئله موجب گلایه رهبری از دولتمردان در دوره‌های مختلف میشد؛ رهبری در ادامه تاکید کردند که برنامه‌های توسعه با اتکا به توان داخلی محقق و اجرا شود و تا قبل از سال ۱۴۰۳ همیشه خطاب ایشان پیرامون طرح توسعه به رؤسای جمهور بود، اما در طرح جدید، رییس قوه قضاییه و مقننه و ستادکل نیرو‌های مسلح را هم وارد ماجرا کردند تا در این زمینه کار کنند و عقب ماندگی دولت‌های گذشته جبران شود.

وی رشد اقتصادی، مهار رشد نقدینگی، ثبات نرخ ارز و ایجاد فضای مناسب پولی را از اهداف کلی برنامه هفتم توسعه خواند و متذکر شد: امیدواریم دولت جدید در این راستا تلاش‌های لازم را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مهار تورم و ثبات قیمت‌ها را خواسته مردم دانست و بیان کرد: بی‌ثباتی در قیمت‌ها به‌نفع بازار و مردم و کشور نیست؛ تورم موجب ایجاد آسیب‌های روحی و روانی برای مردم می‌شود البته فرهنگ کشور نیز از دیگر مسائل مهم و ضروری است که باید مورد توجه باشد.

فلاحتی با بیان اینکه غبار تورم باعث شد که بسیاری از تلاش‌های شهید جمهور نادیده گرفته شود عنوان کرد: عده‌ای نیز با انواع و اقسام شگردها، مردم را به سوی بی‌مهری به دولت سوق می‌دادند؛ این افراد طرفدار مردم و نظام نبودند و مردمِ عزیز همواره متوجه تلاش‌های شهید رییسی شده‌اند.

عضو خبرگان رهبری ماجرای ترور ترامپ را نمایشی عجیب خواند و اظهار کرد: حدود ۲ قرن است که مسئله ترور در رؤسای جمهور آمریکا مطرح می‌شود و تاکنون ۱۰ رییس جمهورشان ترور و ۴ نفرشان کشته شده‌اند؛ درباره حادثه اخیر نیز با توجه به اینکه ترامپ از سوی دادگاه قضایی تحت فشار بود می‌توان حدس زد که با جریان ترور به دنبال نجات از مخمصه محاکمه، ایجاد شور و تحرک در مردم، کسب محبوبیت و مظلوم‌نمایی و پوششی برای جنایات صهیونیست‌ها بوده‌اند.

وی با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله در ماه‌های اخیر عنوان کرد: اسرائیل با هشدار سیدِ مقاومت جرأت حمله به لبنان را نداشت و لذا دوباره همچون سگ‌های هار جهانی به جانِ انسان‌های مظلوم و مدارس افتاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر از سربازان رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند و حدود هزار تانک‌شان هم نابود شده که در طول ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است افزود: شبکه مقاومت، با حملات مقتدرانه خود دشمن را مفتضح کرد و لذا دشمن با حادثه ترور ترامپ می‌خواست دنیا را متوجه ترامپ کند و خودشان نسل‌کشی راه بیندازند.

فلاحتی با اشاره به تلاش آمریکا برای متهم کردن ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در وقت مقتضی و مقتدرانه، انتقام همه شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی را از جنایتکاران خواهد گرفت و
امروز شعله خشم جبهه مقاومت نیز در حال افزایش است و ملت‌های آزاده و شبکه مقاومت در دنیا به صهیونیست‌ها هشدار دادند و ان‌شاء‌الله صهیونیست غاصب به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار