خاطراتی به «بلندای آسمان وطن»

کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز امیرسرتیپ «قاسم محمد امینی» به قلم «میرعمادالدین فیاضی» در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ - 21July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز امیرسرتیپ «قاسم محمد امینی» به قلم «میرعمادالدین فیاضی» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. 

خاطراتی به «بلندای آسمان وطن»

سرتیپ امینی یکی از چهره‌های سرشناس نیروی هوایی ارتش است که بعد از پایان جنگ تحمیلی و در عملیات برون‌مرزی به اسارت نیرو‌های عراقی درآمد و همراه با امیر سرلشکر خلبان حسین لشگری جزو آخرین اسرای آزاد شده جنگ محسوب می‌شود. 

سرتیپ امینی پس از آزادی برخلاف سایر هم‌رزمان‌شان که بازنشسته شدند، در راه به‌روزرسانی دانش خود همت گمارد و مدارج عالی نظامی را در سِمَت‌های مختلف فرماندهی تا جانشینی نیروی هوایی ارتش طی کرد.

میرعمادالدین فیاضی نویسنده اثر، مصاحبه خود با امیرسرتیپ امینی را از اردیبشهت سال ۱۳۹۵ در ساختمان حوزه هنری آغاز کرد و در دی ماه همان سال پیش‌نویس اولیۀ خاطرات را برای اصلاح به راوی داد. در ادامه جلسات تکمیلی دیگری در تیر ۱۳۹۶ برگزار شد و نهایتا کتاب تا پایان آذر سال ۱۳۹۸ نهایی شد. 

«بلندای آسمان وطن» در ۴ بخش اشاره، مقدمه، خاطرات و تصاویر نگارش شده و شرح زندگی راوی از کودکی، خانواده، سخت‌کوشی‌ها و فرصت‌هایی است که امیرسرتیپ امینی در زندگی خود تجربه کرده است. دو ایجکت موفق راوی، بررسی عوامل پیشرفت پروازی او در طول خدمت، چگونگی جان سالم به در بردن از خطر‌های پروازیِ زمان جنگ و صلح و ارتقای مقام عالی نظامی از موضوعات دیگری است که در کتاب به آنها اشاره شده است. 

علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس و خاطرات خلبانان از مخاطبان اصلی این کتاب خواهند بود. «بلندای آسمان وطن» با شمارگان ۱۲۵۰، در ۶۶۰ صفحه و با قیمت ۵۴۵ هزار تومان در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار